به گزارش خوزپرس از ایذه، هژیر کیانی در نشست خبری که ظهر پنج شنبه در شهرستان ایذه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سدسازی‌های صورت گرفته رودخانه کارون دیگر ظرفیت بارگذاری جدید ندارد و این اقدام حیات جلگه خوزستان و پایداری معیشت بیش از ۵ میلیون نفر را به مخاطره خواهد انداخت.

هژیر کیانی با اشاره به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون عنوان کرد: ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای توقف این طرح استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر نامه‌ای به امضای شورا‌های اسلامی همه شهرهای استان خوزستان را در دستور کار داریم  تا  اینکه تقدیم مقام معظم رهبری کنیم.

مدیرعامل سمن‌های زیستی خوزستان بیان کرد: انتظار داشتیم دولت یازدهم که داعیه دوست‌داری محیط زیست را داشت به توصیه و نگرانی‌های فعالان محیط زیست و حتی مکاتبات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توجه می‌کرد اما به طرز عجیب و غیرقابل قبولی رئیس جمهور در کرمان اعلام کرد که سد بهشت‌آباد در استان چهار محال و بختیاری با هدف تامین آب استان‌های مرکزی بر سر شاخه‌های کارون اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سکوت نمایندگان خوزستان در خصوص سرنوشت کارون و انتقال آب از سر شاخه‌های این رود بزرگ که اخیرا با حضور رئیس جمهور و بدون مجوزهای محیط زیستی در کرمان اعلام شد،در ذهن مردم خوزستان و تاریخ بزرگترین رودخانه کشور عزیزمان ایران ثبت خواهد شد.

کیانی عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس با اندیشیدن به عواقب محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی این طرح به عنوان وکلای دفاع از حقوق بدیهی ما و در دفاع از کارون به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند.