عبدالحسن مقتدایی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه برگزاری جلسه شورای عالی جوانان استان که در استانداری خوزستان درخصوص برنامه های هفته جوان درسطح استان برگزار شد اظهار کرد: برنامه های جوانان نیزجدای از سایر برنامه های جامعه نیست چرا که هر انسانی که متولد می شود دولت نسبت به آن فرد یک مسئولیتی را عهده دار خواهد شد که در قالب ساختارهای مختلف این خدمات رسانی را تعریف می کند و مسئولیت آن را به دستگاه های مختلفی واگذار کرده است.
وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه ها تا زمانی مسئولیت آموزش جوانان را بر عهده دارند و از مقطعی نیز وزارت کار عهده دار حمایت از جوانان می شود و ابلاغ های ملی نیز در قالب قانون و دستورالعمل در همه استان ها به صورت یکسان تعریف می شود.
استاندارخوزستان ادامه داد: جوانان به صورت عمده بیشتر از سایرین با موضوعات تحصیل، اشتغال، مسکن و مواردی از این قبیل سرو کار دارند به همین جهت توجه به این قشرهمواره یکی از اولویت های ما در استان بوده است.
وی بیان کرد: خدماتی که به جوانان داده می شود به نسبت موقعیت جغرافیایی با هم متفاوت است چرا که این خدمات به آن هایی که در مرز سکونت دارند به یک شکل و به آن هایی که در پایتخت حضور دارند به شکل دیگری است به همین جهت تسهیلاتی تحت عنوان اشتغال و ازدواج آسان تر و امتیازات ویژه ای برای استان های مرزی درنظر گرفته می شود.
مقتدایی یادآورشد: دراستان خوزستان درخصوص موضوعاتی که مربوط به جوانان است و باید به آن توجه ویژه و تخصصی شود دستگاه های استان را متولی امر قرار داده ایم و برای هریک نیز وظایفی را تعیین کرده ایم.
وی بیان کرد: همچنین در بحث ورزش اگرچه ظرفیت سازمان ها و شرکت ها در استان فراوان است اما در زمان توزیع امکانات محدودیت های قانونی وجود دارد که تا اندازه ای این خدمات دهی را تحت تاثیرخود قرار می دهد.