محمد کیانوش راد رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان خوزستان به مناسبت پایان انتخابات و پیروزی لیست امید در اهواز پیامی صادر است. در این پیام آمده است: انتخابات تمام شد و جناح اصلاح طلبان در اهواز پیروز میدان گشت .

به گزارش خوزپرس، در این پیام آمده است: پیروزی واقعی نمایندگان منتخب اهواز در گرو صداقت ، دوری از غرور و خودبزرگ بینی ، تعهد به آرمان های انقلاب اسلامی، مردم دوستی و مردم داری و قانون گرایی ، دوری از باندهای قدرت و ثروت و تلاش برای حل معضلات استان با کمک همه نیروهای خوزستانی ، از نخبگان دانشگاهی تا روحانیت منطقه و از مسئولان اجرایی تا خبرنگاران و رسانه های مستقل و منتقد و تا تمامی شهروندان شهر و روستایی خوزستانی است.
انتخابات در این دوره ، همچون کارگاهی آموزشی برای مردم و فعالان سیاسی و حزبی بود و صرفنظر از برخی رفتارهای غیر تشکیلاتی و ضد تشکیلاتی و حتا نتیجه آن ، اکثریت مردم و بسیاری از فعالان سیاسی در این تجربه موفق عمل کردند.
توجه مردم به لیست امید و گذر از مسایل قومی از سوی مردم و قبول نظر شورای سیاستگذاری توسط اکثر نیروهای حزبی و تشکیلاتی، گامی بلند در زمینه ی عمل به خرد جمعی در استان خوزستان بود.
نیروهای جریان اصول گرا در اهواز نیز ، در رقابتی جدی و تمام قد حضور یافتند . ما اصلاح طلبان ، برخلاف افراطیون جناح اصول گرا ، که ما را به انواع اتهامات می نوازند ، اصول گرایان معتدل و منصف را دشمنان خود نمی دانیم. و اگرچه راهبردها ، رویکردها و شیوه های اجرایی آنان را درست و منطبق بر شرایط زمانه نمی دانیم ، اما آنان را بخشی از وفاداران به انقلاب و اسلام و ایران می دانیم و برای آنان آرزوی ادامه خدمت و تداومِ تلاش شان را در فضایی همدلانه برای استان خواستاریم .
ما دست یاری اصول گرایان استان را برای توسعه استان می فشاریم. فضای خدمت برای همه هست ، مشروط بر اینکه از قالب های کلیشه ای در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و اسلام و اتهام زنی به رقبا ، ولو آنکه مشی آنان را نپسندیم، دست برداریم .
همدلی یکی از مهمترین رمز و رازهای توسعه استان خوزستان است. همدلی چه در سطح نیروهای سیاسی با گرایشات مختلف سیاسی و حول منافع استان و چه میان اقوام متنوع خوزستانی.
حل معضلات استان از دست یک گروه و دو گروه برنمی آید ، همه باید کمک کار هم باشند. غرور ولجاجت ِبیش از حد برخی از مدیران یا نمایندگان مجلس ویا برخی از نیروهای سیاسی در نادیده گرفتن ظرفیت های دیگر هم استانی ها ، عاملی منفی و متوقف ساز برای توسعه استان خوزستان بوده است.
عقلانیت ، واقع بینی و مصلحت اندیشی ، در به کارگیری همه نیروهای سیاسی – اجتماعی و سهیم دانستن همه مردم و همه اقوام در دستیابی به “منزلت ، ثروت و قدرت ” تنها راه گسترش همدلی و توسعه در استان خوزستان است.
از مردم مهربان آگاه و فهیم اهواز که به لیست امید اعتماد کردند و با رای معنا دار خویش زمینه انتخاب کاندیداهای اصلاح طلبان را فراهم ساختند به سهم خویش و بعنوان یک خوزستانی و بعنوان مسول شورای سیاست گذاری استان اصلاح طلبان خوزستان تشکر می نمایم.
همچنین باید از مسولان ستادها و خصوصا زنان و جوانان که بی هیچ شائبه ای برای موفقیت تفکر و اندیشه خویش تلاش نمودند تشکر ویژه داشته باشم و از کسانی که بی توقع و بدون چشمداشت زحمت کشیدند و پس از پیروزی هم دنبال موقعیت و بهره ای نیستند ، ویژه تر قدردانی کنم.
برای سه منتخب اهواز ، دکتر یوسفی ، مهندس الباجی و دکتر ساری صمیمانه آرزوی موفقیت دارم. غرور و خود بزرگ بینی و فراموشی مطالبات مردم و خصوصا زنان وجوانان و وعده های داده شده به آنان در ایام تبلیغات انتخاباتی ، و محدود شدن در حلقه های محدود و بسته هواردان و قوم و فامیل ، آفت بزرگ نمانیدگی مجلس و باعث افول یکباره در نزد مردم خواهد بود. به سهم خویش از تلاش ها و فعالیت های سازنده ی نمایندگان اهواز در مجلس نهم نیز تشکر و برای آنان نیز آرزوی موفقیت دارم.
منتخابان عزیز برادران یوسفی ، الباجی و ساری ، خدا را در همه کارها باید ناظر و منظور در نظر گرفت . ورضایت نهایی را تنها با رضایت او باید در نظر داشت و از او بعنوان پشتوانه اصلی همواره باید مدد خواست .
عُجب و غرور و خودبینی آفت بزرگ مورد توجه مردم قرار گرفتن و نماینده شدن است. گفته امام رضا (ع ) را آویزه ذهن و ضمیرمان کنیم که در وصف مومن فرمود : مومن واقعی کسی است که هرانسانی را که دید ، فکر کند از او بهتر است.