یعقوب زلقی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در دزفول اظهار داشت:  دزفول دارای یک ثروت و استعداد منحصر به فرد در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و آثار باستانی در بخش‌های مختلف شهری و روستایی است.

وی افزود: به همین جهت معرفی و بیان ویژگی‌ها و ظرفیت دزفول در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یک اولویت و نیاز مهم است تا گردشگر بیشتری به شهرستان وارد و از جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی دزفول بازدید شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول عنوان کرد: طبق آمار موجود در سال گذشته بیش از یک هزار گردشگر خارجی با حضور در دزفول از جذابیت‌های فرهنگی و طبعی شهرستان در بخش‌های مختلف شهری و روستایی بازدید کرده‌اند که البته با توجه به عدم یک پارچگی مبادی ورود گردشگر به کشور این آمار بیش از میزان اعلام شده است.

وی گفت: این گردشگران از کشورهای مختلف جهان از جمله  آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، کانادا، روسیه، اکراین، گرجستان، هندوستان، افغانستان، نیجریه و برخی دیگر از کشورهای آسیایی و آفریقایی بوده‌اند.

زلقی بیان کرد: هم چنین گروه ۵۰ نفره چندملیتی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی از کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان، افریقای جنوبی، ساحل عاج، نیجریه  نیز بیش از این در دزفول حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: موزه مردم‌شناسی کرناسیون، موزه آب، موزه دفاع مقدس، سازه‌های آبی و پل قدیم، بافت تاریخی و کهنه بازار، پارک تفریحی و گردشگری علی کله  از جمله محل‌های گردشگری دزفول است که توسط این گردشگران خارجی مورد بازدید قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خاص و منحصر به فرد دزفول و در صورت توجه و سرمایه گذاری مناسب در بخش زیر ساخت گردشگری این شهرستان ظرفیت رشد ۱۰ برابری گردشگر خارجی و رونق این فرهنگ و اقتصاد را دارد.

وی گفت: به همین جهت و با هدف معرفی دزفول در حوزه گردشگری ساخت چندین مستند برای پخش از رسانه‌های مختلف تصویری مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی در این حوزه اجرا شده است.