به گزارش خوزپرس در شادگان؛ جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان عصر امروز به ریاست فرماندار شادگان و با حضور امام جمعه شهرستان و سایر اعضاء بمنظور ارزیابی عملکرد کارگروه فرهنگی در سال ۹۴، اجرای برنامه‌های متنوع بمناسبت مبعث رسول اکرم و اعیاد شعبانیه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شادگان در این جلسه اظهار کرد: این کنگره ۲۹ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور برجسته‌ترین شاعران کشورهای عراق، کویت، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی در شهرستان شادگان برگزار می‌شود.

بهروز فرج اللهی با گرامیداشت ایام‌الله ماه مبارک رجب و آرزوی توفیق بهره مندی از فیوضات این ماه، از برگزار کنگره بین‌المللی شعر عربی در این شهرستان خبر داد و گفت: این کنگره ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور برجسته‌ترین شاعران کشورهای عراق، کویت، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی در شهرستان شادگان برگزار می‌شود.

وی به اقدامات بسیار خوبی که از سوی کارگروه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان اجرا شده اشاره کرد و افزود: با ارزیابی که از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه کارگروه فرهنگی انجام شده، اقدامات بسیار مطلوب و موثری در سطح شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار شادگان همچنین بر ضرورت نقش مهم دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط با ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی موجود در شهرستان همراه  با تقویت خرده فرهنگ‌های مثبت موجود و بالا بردن سطح نگرش مثبت در جامعه باید عزم جدی در این زمینه داشته باشند.

فرج‌اللهی تلاش اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی  این شهرستان در راستای احیای این سنت‌ها و آداب و رسوم را قابل تقدیر دانست و گفت: در شهرستان شادگان مسائل فرهنگی بسیار فراوان و مثبتی وجود دارد که در خیلی از سنت‌ها و آداب در بین شهرستانها نمونه است.

به گزارش خوزپرس؛ لزوم آمادگی لازم جهت برگزاری کنگره بین المللی شعر عربی در شهرستان، مبارزه و پیشگیری از وقوع جرم و بالا بردن احساس امنیت در بین آحاد جامعه، ابلاغ دستورالعمل مجازات‌های جایگزین زندان به ادارات مربوطه و اعلام همکاری اولیه ادارات مربوطه، برگزاری کارگاه آموزشی برای خطبا و روحانیون با همکاری اداره بهزیستی و امام جمعه شهرستان به منظور توجیه آنان در راستای توجیه آحاد جامعه در خصوص عوامل خشونت و راهکارهای مقابله با آن، برگزاری جشن‌ها و مراسمات مختلف مبعث و اعیاد شعبانیه، برگزاری همایش ویژه تقدیر از معلمان بمناسبت روز بزرگداشت مقام معلم همزمان با روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، برگزاری جشن‌های مبعث ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی و برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر از مصوبات این جلسه بود.

مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی شعر عربی در شهرستان شادگان و همچنین مراسم اختتامیه در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.