به گزارش خوزپرس در اهواز؛ محمدرضا عارف ظهر امروز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شهید چمران اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران به ویژه هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری انتخابات سالم در فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار تأکید شده و در قانون اساسی هم اشاره شده که مردم با شرکت در انتخابات همه کارها را خودشان انجام داده و حرف اول و آخر را نیز می زنند.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم در ۲۴ خرداد سال ۹۲ حماسه ای به یادماندنی را رقم زدند، گفت: جریان اصلاحات هرگز منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح ندادند.

وی تصریح کرد: لغو تحریم های ظالمانه،‌ حضور ایران به نمایندگی از کشورهای در حال توسعه و آن کشورهایی که جرأت دفاع از خود را ندارند، استفاده از فناوری های نوین به طور عام و انرژی هسته ای به طور خاص از جمله اهدافی است که کشور ایران مذاکرات را انجام داد.

عارف با اشاره به اینکه اصلاحات نشان داده که هیچگاه منافع ملی خود را فدای اهداف و منافع جناحی و سیاسی نکرده، یادآور شد: ‌در خرداد ۹۲ همه افراد به وی‍ژه جوانان پای کار آمدند، همچنین پیام اصلی حماسه ۲۴ خرداد تغییر در مدیریت قوه اجرایی بود.

وی خطاب به دانشجویان ادامه داد: معمار این حماسه شما هستید و فردای روز ۲۴ خرداد دولت تدبیر و امید به عنوان منتخب مردم انتخاب شد. تدبیر و امید دولت را با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی معادل ۲۰ سال بودجه عمرانی کشور تحویل گرفت.

رعایت اخلاق حداقل انتظار از رقیب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رعایت اخلاق حداقل انتظاری است که از رقیب داریم و اینکه بدانند در چه شرایطی دولت تدبیر و امید دولت را تحویل گرفت.

عارف همچنین خطاب به دانشجویان گفت: در راستای منافع ملی، چارچوب، سیاست ها و برنامه های نظام حرکت کنید. شما در بدترین شرایط ۸۰ درصد وجوه مشترک دارید و چرا این میزان را کنار گذشته و به اختلافات ۲۰ درصدی خود بها می دهید. متأسفانه برخی مواقع از بیرون دانشگاه خط می گیرند و در دهه اخیر جریانات خارج از دانشگاه قصد مدیریت جریان دانشجویی که فعالیت آنها ضرورت است را دارند.

وی ادامه داد: ‌دانشجویان باید فعال باشند و آنها بیشتر از ما مسئولان دغدغه شعائر دینی و اسلامی و همچنین مسئولیت پذیری دارند. نگاه قیم مابانه هیچ وقت در دانشگاه جواب نمی دهد.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: باید بر اساس مسائل و منافع مشترک عمل کرده و بر ضرورت تغییر در مجلس تاکید داشت.

عارف ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات با مشارکت جدی و استفاده از همه ظرفیت ها،‌ ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی،‌ پایداری به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی،‌ تلاش برای پاسخگویی به مطالبات مردم، پیشرفت و توسعه کشور و تحقق چشم انداز ۲۰ ساله به عنوان میثاق ملی از جمله راهبردهای اصلی ما هستند.

وی گفت: در سال ۸۴ با جمع بندی های انجام شده سند ۲۰ ساله تدوین شد و به استناد اصل ۱۱۰ قانون اساسی نیز به تأیید مقام معظم رهبری رسید. این برنامه گذشت ولی دولت برای تحقق آن چه کاری کرد؟ باید رشد هشت درصدی اقتصاد و همچنین تورم و بیکاری تک رقمی داشته باشیم ولی چه کاری کردند؟ برای ما تکلیف شرعی و سوء استفاده از بیت المال تعیین می کنند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنها چه کار کردند؟ نتیجه اش رشد منفی ۵.۸  درصد شد، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی شد، بحران های اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم شد، اعتیاد در جامعه وضعیت نگران کننده ای پیدا کرده و رشد بالای طلاق نیز همه دلسوزان را نگران کرده است. متأسفانه پدران خانواده در تأمین مایحتاج اصلی زندگی خود شرمنده شده اند. خط فقر به کجا رفته و اگر دولت تدبیر و امید روی کار نمی آمد کشور با این وضعیت به کجا می خواست برود؟

تغییر در قوه مقننه و تقویت مجلس

عارف خاطرنشان کرد: باید با تغییر در مجلس به دنبال مجلسی باشیم که تابع مردم بوده و دغدغه اصلی اش پاسخگویی به مردم و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است. مجلسی که حق قانونی و نظارت خودش برای اجرایی شدن برنامه ها استفاده کند نه برای کسب حساب؛ مجلس هشتم و نهم گزارش بدهند کجا بر اجرایی شدن برنامه چهارم و پنجم نظارت کردند.

وی افزود: باورمان این است که با توانایی مردم و انگیزه ای که در جوانان خود سراغ داریم، انشاالله برنامه ۲۰ ساله را در ۱۰ سال انجام دهیم چون فرصت نداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باور داریم که می توانیم عقب ماندگی های دو برنامه قبل را جبران کنیم، گفت: هرچند که کار سنگینی است اما باور داریم که می توانیم به رشد هشت درصد برسیم. مقرر شده بود که متوسط رشد ۲۰ ساله هشت درصد باشد ولی متأسفانه متوسط رشد برنامه ۱۰ ساله کمتر از چهار درصد شده است.

عارف همچنین عنوان کرد: تشریح چنین آماری مشخص می کند که دولت اصلاحات دولت را با چه شرایطی تحویل گرفت. متوسط رشد اقتصادی ۵.۶ درصد را برنامه ریزی کرده بودیم ولی خوشبختانه رشد شش درصدی را تجربه کردیم.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری و تورم را تک رقمی کرده و ثبات نرخ ارز را نیز به دلیل اینکه بسیاری از فسادهای اقتصادی ناشی از نداشتن ثبات نرخ ارز بود را مدیریت کردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این نگاه ها و مسئولیت پذیری حداکثری نسبت به مطالبات مردم پاسخگو خواهیم بود. ما خدمتگزار مردم هستیم و به این مسئله افتخار می کنیم.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تغییر در قوه مقننه و تقویت مجلس وارد میدان شده ایم، بیان کرد: ضمن رعایت تمام اصول قانونی از اصل ۱۵ به بعد قانون (فصل سوم) نمی گذریم چون حقوق مردم است و نسبت به اجرایی شدن آن تأکید بسیاری داریم.

حتی از گفتن یک کلمه تنش زا پرهیز کنید

وی تصریح کرد: برای اینکه این مسیر را در ادامه حماسه ۲۴ خرداد جلو ببریم یک شعار وضع شد که نه حزبی و جبهه ای بلکه ملی است. آرامش، ضرورت نظام و کشور امروز آرامش است و برای پیشرفت نیازمند آن هستیم بنابراین از تمام دانشجویان تقاضا دارم حتی از گفتن یک کلمه ای که می تواند تنش زا باشد، پرهیز کنید.

عارف اظهار کرد: امید کلمه دوم این شعار ملی است که ریشه در ارزش های دینی ما دارد و برای پیشرفت کشور نیازمند امید به آینده هستیم. جوان دانشگاهی ما نباید نگران شغل آینده خود باشد و مهمترین اصل برای این دولت امید است. امیدوارم که خانواده ها دیگر دغدغه تأمین مایحتاج اولیه خود را نداشته باشند.

وی گفت: اصرار به اجماع در خانواده اصلاحات برای تحقق این شعار را داریم و هرگز به نظام تک حزبی اعتقاد نداریم چون در آن فساد و دیکتاتوری است. اعتقاد به دو جبهه قوی داریم که به تدریج به عنوان احزاب با رعایت قوانین و مقرارت و همچنین ساز و کار سیاسی در کنار هم فعالیت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با چنین اعتقادی موفق شدیم و نتایج آن را در انتخابات با حضور باشکوه مردم دیدیم. حضور پرشور برای ما یک اصل است و اصلا تفاوتی ندارد که آنها به چه کسی رأی می دهند.

عارف ادامه داد: حضور مردم در انتخابات یعنی مسئولیت بخشیدن به نظام و این جایگاه مهمتر از انتخاب نوع افراد و یا جناح آنها است، اگر تمرکزها تنها بر روی انتخاب جناح بود آن وقت عبور از ارزش های دینی است.

وی بیان کرد: اخلاق مبنای حرکت ماست و برای رسیدن به هدف نباید اصول اخلاقی را کنار گذاشت. بنابراین از مردم تقاضا داریم تا با همان شور و نشاط قبلی در مرحله دوم نیز حضور پیدا کرده و رعایت اخلاق را نیز داشته باشند.

منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اصلا فاصله گرفتن جوانان از ارزش ها را نمی پسندیم.