به گزارش خوزپرس؛ سردار حسن شاهوارپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در حد توان به کمک رسانی در مناطقی که بر اثر سیل اخیر بویژه در شوش، شوشتر و اهواز دچار مشکل شده بودند اقدام کرد.
وی افزود: از همان روزهای ابتدایی بارندگی و طغیان رودخانه در برخی مناطق خوزستان گردان های بیت المقدس و امام حسین( ع ) در شهرستان های شوشتر، شوش و اهواز با تمامی ظرفیت های خود برای کمک به سیل زدگان وارد عمل شدند.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همچنین در حوزه های عمرانی در راستای اجرای هرچه بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به صورت فعال کارهای خوبی انجام شد.
وی بیان کرد: ازآنجا که بیشتر ساکنان روستاهای سیل زده از حداقل امکانات رفاهی محروم بودند ، سه کامیون نان، خرما، پنیر، کنسرو، آب معدنی و یک سری امکانات پشتیبانی مردمی از قبیل پتو نیز به این مناطق ارسال شد.
سردار شاهوارپور یادآور شد:همچنین به منظور انتقال، جابجایی و امداد رسانی به ساکنان روستاها هشت فروند قایق سپاه در این مناطق بکارگیری شد.
وی به همکاری سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان برای نصب چادرها با جمعیت هلال احمر خوزستان و استفاده از دستگاه های مهندسی از قبیل بیل مکانیکی، لودر و احداث خاکریزدر منطقه بامدژ و شهرستان شوشتر و ترمیم سل بندها اشاره کرد.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان استفاده از تجربه را برای مقابله با چنین بحران هایی یکی از ضرورت ها دانست و افزود: حجم آب بی سابقه ای بود و استفاده از تجربه یکی از موضوعات مهمی است که باید در بخش پشتیبانی برای پیشگیری در این حوادث از آن استفاده کرد.
در بارش های شدید و طغیان رودخانه ها در چند روز گذشته درخوزستان برخی از مناطق روستایی این استان دچار آبگرفتگی شد و بیشتر ساکنان این روستاها ناگزیر به تخلیه منازل خود شده که برخی هنوز در چادرهای موقت مستقر هستند.