به گزارش خوزپرس از اهواز فرج الله خبیر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان در سرسرای اجتماعات شهید هاشمی استانداری با بیان اینکه همه شرایط برای برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در استان فراهم است افزود: در این مرحله هشت نماینده از شش حوزه انتخابیه اصلی استان به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰نماینده از خوزستان در مرحله اول انتخابات به مجلس شورای اسلامی راه یافتند افزود: خوشبختانه میزان تخلفات انتخاباتی در مرحله اول انتخابات بسیار ناچیز بود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بار دیگر به استفاده از امکانات دولتی برای له یا علیه نامزدهای انتخاباتی هشدار داد و افزود: کارکنان دولت در ساعات کار اداری حق ندارند برای کاندیدای خاصی تبلیغ کنند چون بر اساس نص قانون ، خلاف و جرم است.
خبیر گفت: در مرحله دوم ۱۶نامزد در شش حوزه انتخابیه اهواز ، بهبهان ، ماهشهر ، آبادان ، ایذه و باغملک و مسجدسلیمان به رقابت می پردازند و تبلیعات رسمی نامزدها هم از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته انجام می شود.
وی گفت: تنها تفاوت انتخابات مرحله دوم با اول آن است که شرکت کنندگان باید در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول شرکت کرده اند حضور یابند و رای بدهند ولی رای اولی ها و کسانی که هر دلیل در انتخابات شرکت نکرده اند به دلخواه می توانند در هر حوزه ای رای خود را صندوق ها بریزند.
همه رای اولی های متولد دهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۷یعنی ۱۸سال تمام می توانند در انتخابات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵برگزار می شود شرکت کنند.
استان خوزستان ۱۸کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.