به گزارش خوزپرس، فرج‌الله خبیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، فعلاً در حال آمادگی برای برگزاری انتخابات و همچنین در حال آموزش و توجیه نیروها هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون در حال آموزش قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌ها به نیروها هستیم هرچند طبیعتاً افرادی که به قانون، مقررات و آئین‌نامه‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان تسلط داشته باشند، بهتر می‌توانند برای برگزاری انتخابات عمل کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: همه تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات مطلوب را از جمله فراهم کردن تجهیزات و آماده کردن نیروها را پیش‌بینی کرده‌ایم. خوشبختانه این‌گونه امور در حال حاضر به‌صورت مطلوب و خوب انجام‌شده و طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده در حال اجراست.

خبیر در خصوص اینکه کاندیداهایی ممکن است فعالیت‌های خارج از قانون داشته باشند نیز گفت: اگر گزارشی مبنی بر انجام زودهنگام و یا غیرقانونی به دست ما برسد، طبیعتاً آنها را در پرونده مربوطه ثبت کرده و به هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت‌ها خواهیم داد.

وی ادامه داد: با تشکیل چنین پرونده‌هایی، کارآمدی ستاد انتخابات بیشتر نشان داده شده و همچنین این‌گونه افراد متوجه خواهند شد که اگر قصد انجام اموری فراتر از قانون و خارج از چارچوب قوانین و مقررات باشند، در زمینه تأیید صلاحیت‌ها هم در آینده دچار مشکلاتی خواهند شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: اگر افرادی، اقداماتی را خلاف قانون انجام داده باشند، تذکرات لازم به آنها داده شده و پرونده آنها به مراکز ذی‌ربط ارجاع شده و در نهایت توجیه می‌شوند که دیگر این فعالیت‌ها را نداشته باشند.

خبیر یادآور شد: در ستاد انتخابات استان خوزستان، بازرسی‌هایی هم انجام شده و حتی گروه‌هایی در سطح شهرستان‌ها گزارش‌های لازم را به‌صورت مستمر به ما ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: تبلیغات کاندیدا باید در چارچوب قانون باشد. همچنین برگزاری نشست احزاب، تشکل‌ها و جمعیت‌های سیاسی باید در چارچوب قانون باشد.

خبیر بیان کرد: به‌صورت کلی مباحثی که در جلسات این گروه‌ها مطرح می‌شود، باید در چارچوب قانون بوده و باز هم تأکید می‌کنم نباید هیچ اقدامی را برخلاف قانون انجام بدهند.