به گزارش خوزپرس؛ عبدالحسن مقتدایی روز گذشته در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز اظهارداشت: روز ۲۹ فروردین یادآور رویکرد جدید و ماموریت ارتش پس از انقلاب اسلامی است و ارتش همواره ماموریتهای خود در حفظ امنیت مرزهای جمهوری اسلامی اجرا کرده است.

وی افزود: ارتش علاوه بر ایجاد امنیت در مرزهای زمینی جمهوری اسلامی در هرجایی که نظام اسلامی تشخیص دهد آماده ایجاد امنیت مرزهای معنوی جمهوری اسلامی است.

استاندار خوزستان گفت: این روزها زمان مناسبی برای مرور تاریخ و یادآوری حماسه آفرینی بزرگمردان و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی است و همه می دانیم پیشکسوتان ارتش شهدای بزرگوار این نیروی پر افتخار هستند.

وی با اشاره به تحقق امنیت با تراز بالا در مرزهای ایران اسلامی گفت: وجود این میزان از امنیت در کشور و مرزهای آن نشاگر وجود نیروها و تجهیزات کارآمد در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری است.

مقتدایی با اشاره به شرایط پیچیده منطقه خاورمیانه  و تشبیه آن به بازی شطرنج نیز گفت: در منطقه ما شرایط به گونه ای است که اگر با دقت و توجه کافی اقدامات پیش رو انتخاب و عمل نشود یقینا ضربه خواهیم خورد و مانند بازی شطرنج کیش و مات خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیزات ارتش توانمند جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امیدواریم هرروز شاهد افزایش و پیشرفت افتخارات توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی باشیم و امروز فرصت مناسبی برای یادآوری سلحشوری های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به به‌روز بودن ارتش ایران اسلامی گفت: به روز بودن ارتش در بخش‌های فناوری، بسیج نیروها، حضور در مرزها و مجهز بودن به تجهیزات سخت‌افزاری بیانگر عملکرد با صلابت ارتش در این راستا است.

وی گفت: اگر عملکرد مناسب نیروهای مسلح در زمین، هوا و دریا در کنار اقدامات مناسب در بخش پنهانی وجود نداشت امروز این حد از امنیت و آرامش در کشور ما وجود نداشت.

مقتدایی با تاکید بر ضرورت شناخت فرصتها و تهدیدها برای مرزهای کشور گفت: شناخت فرصتها و تهدیدها بسیار مهم است؛ یک زمان عراق برای ایران تهدید به شمار می رفت اما امروز کشور عراق به عنوان کشوری دوست و برادر برای ما فرصت محسوب می‌شود لذا باید امکانات برای استفاده از این فرصتها برای بخشهای مختلف آماده باشد.

مقتدایی اضافه کرد: با آن‌که امروز می‌توانیم امنیت را به روشنی در کشور مشاهده کنیم، ولی همواره نگاهی نیز به خارج از کشور داریم، زیرا فرصت‌ها و تهدیداتی که وجود دارد در حال تغیر یافتن است.

وی با بیان اینکه صحنه‌ها در منطقه مانند شطرنج است، تصریح کرد: اگر هوشیاری مسئولان و نیروهای مسلح نباشد در این راه کیش و مات می‌شویم، اگر چه بسیاری از تهدیدات موجود با مقابله و خنثی‌سازی روبه‌رو شد.