به گزارش خوزپرس در دزفول؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر دزفول در گفتگو با اصحاب رسانه افزود: ۱۰۰ پیمانکار شهرداری در این سیلاب خسارت دیدند ضمن اینکه بسیاری از واحدهای تجاری و طرح های شهرداری در ساحل رودخانه دز آسیب دیده و یا تخریب شده اند که به بیکاری نیروهای شاغل در آنها منجر شده است.
وی اظهار کرد: تخریب زیر ساخت های گردشگری در ساحل رودخانه دز و نیز خسارت وارده به بوستان های ساحلی دزفول موجب شده تا کارگران پیمانکاری شاغل در این بخش بیکار شوند.
سرافراز خواستار تسریع در جبران خسارات وارده به زیر ساخت های شهری دزفول ناشی از سیلاب شد و گفت: تخریب زیر ساخت های گردشگری در ساحل رودخانه دز موجب شده تا شهرداری دزفول بخشی از در آمد خود را از دست بدهد.

وی خاطر نشان کرد: امسال و با همکاری بخش‌های مختلف شهری اعتباری بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان برای توسعه خدمات شهری و عمران شهری دزفول توسط شورای شهر و شهرداری دزفول بودجه تعیین شده است که این میزان اعتبار تا ۵۸۰ میلیارد تومان از طریق جذب سرمایه گذار قابل افزایش است.

وی گفت: سیلاب اخیر بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال به دزفول خسارت وارد کرده است و ما باید با استفاده از ظرفیت موجود و مساعدت بخش‌های مختلف استانی و ملی نسبت به بهسازی فضاهای شهری آسیب دیده اقدام کنیم.

سر افراز بیان کرد: خسارت شهری شامل خسارت به ساحل شرقی و غربی رودخانه دز،پارک‌های محله‌ای و تاسیسات شهرداری می‌باشد ضمن اینکه هنوز آبگرفتگی ها کامل رفع نشده و خسارت دقیق با فروکش کردن کامل آب و بررسی کارشناسی اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر دزفول در ادامه عنوان کرد: بیش از ۳۸ پروژه نیمه تمام در دزفول وجود دارد و اولویت شهرداری دزفول در سال جاری تکمیل این پروژه‌ها و اجرای پروژه‌های جدید و زیبا سازی و رفع نیازهای گردشگری و تفریحی شهروندان است.

سرفراز بیان کرد: بودجه امسال شهرداری دزفول رشد ۳۰ درصدی دارد ولی با توجه به این که ۷۰ درصد از بودجه شهرداری این شهر از طریق اخذ عوارض حاصل می‌شود و منابع مورد نیاز برای اجرا و تکمیل پروژه های اخیر و خسارت وارد شده به شهرستان بر اثر سیلاب اخیر باید با ایجاد منابع پایدار مالی به دنبال رشد و عمران شهری دزفول در بخش‌های مختلف بود.

وی افزود: دزفول دارای بیش از ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده است که رفع مشکلات این بافت‌ها نیازمند مساعد دستگاه‌های مختلف شهری و خدماتی است.

عضو شورای شهر دزفول اظهار کرد: دفن بیش از ۲۰۰ تن زباله و پسماند شهری در دزفول بیانگر حجم گسترده خدمات شهرداری در  تأمین نیازهای شهروندان است که این مقوله نیازمند توجه و تقدیر گسترده است.