به گزارش خوزپرس از شادگان؛ فرماندار شادگان در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که  با هدف ایجاد آمادگی و پیشگیری  از خطرات احتمالی ناشی از بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌های  شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: تمهیدات لازم توسط اعضای ستاد مدیریت بحران  برای مقابله با طغیان رودخانه‌ها اندیشیده شده است.

بهروز فرج اللهی فرماندار شادگان  در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در چند روز گذشته توسط اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اعضای ستاد به‌منظور هدایت و کنترل سیلاب‌ها  ، گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با طغیان رودخانه‌ها در این شهرستان اندیشیده شده است.

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شادگان در ادامه گفت: روستاهای در حاشیه رودخانه‌های کارون و جراحی  که در معرض خطر سیلاب هستند که با  اطلاع رسانی به روستائیان و کشاورزان برای آمادگی مقابله با بحران نیز اقداماتی توسط اعضای مدیریت بحران شهرستان انجام شده است.

فرماندار شادگان  ارائه مستندات از خسارت‌های احتمالی به  کشاورزی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت:  کشاورزانی که در این سیلاب دچار خسارت شوند خسارات وارد شده را مستند سازی نمایند.

در این نشست گزاررشی از ترمیم سیل بندهای رودخانه جراحی، بستن مسیرها و دریچه‌های انهار، انتقال سیل ابهره به تالاب بین‌المللی شادگان و اطلاع رسانی به کشاورزان و روستائیان از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

به گزارش خبرنگار خوزپرس از شلدگان؛ بارش‌های سه روز گذشته در شمال خوزستان و استان‌های مجاور باعث افزایش آب‌ و نیز طغیان رودخانه کارون و دز در استان خوزستان شده است.