هوشنگ عبدالهی در گفت و گو با خوزپرس با بیان اینکه بخش شهیون به ویژه روستاهای لیوس ، گوشه و سزار شاهد بارندگی شدید در روز سه شنبه بوده اند افزود: این بارندگی خسارت زیادی به مزارع گندم و جوی منطقه وارد کرده است.
وی از ریزش کوه در مناطقی از بخش کوهستانی شهیون ناشی از بارندگی خبر داد و گفت:در مسیرهای کوهستانی و سخت گذر این بخش از جمله دهستان های احمد فداله و دره کاید ریزش کوه گزار شده است.
بخشدار شهیون افزود: ریزش کوه موجب کاهش تردد و قطع مسیر برهی روستاهای دهستان احمدفداله شده است.
وی افزود:به دلیل بارندگی و خسارت بارندگی به جاده های کوهستانی امکان تردد در مسیر دهستان دره کاید وجود ندارند و تعدادی خودرو نیز به دلیل ریزش کوه و مسدود شدن مسیر در این محدوده گرفتار شده و نیاز به کمک دارند.
بخشدار شهیون دزفول اظهار کرد:به شوراها ، دهیاران ، امور عشایر ، اتحادیه دامپروران اطلاع داده شده تا اهالی منطقه را از حوادث احتمالی ناشی از بارندگی پیش رو مطلع کنند و از حریم رودخانه ها و مسیل ها دوری کنند.
وی با اشاره به آمادگی بخشداری شهیون و نیز هلال احمر و دیگر ارگان های خدمات رسان برای کمک رسانی بدر حوادث احتمالی ناشی از بارندگی گفت:همه ارگان ها در حالت آماده باش بسر می برند تا در صورت بروز مشکل امداد رسانی کنند.
عبدالهی افزود:برای کمک رسانی به ساکنان مناطق صعب العبور احمد فداله و دره کاید نیز پیش بینی بالگرد شده است.
بخشدار شهیون از عشایر مستقر در این بخش خواست از حریم رودخانه ها و مسیل ها فاصله بگیرند.
به پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی از عصر چهارشنبه در دزفول و شمال خوزستان آغاز می شود.