به گزارش خوزپرس از هندیجان؛ ناصر حاتم زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان در جلسه‌ی شورای سلامت و بهداشت غذایی گفت: همزمان در سراسر کشور همایش سلامت و مبارزه با دیابت در هفته سلامت به منظور آشنایی بیشتر شهروندان و روستاییان در اول اردیبهشت ماه آغاز می‌گردد و کلاس‌های آموزشی خانواده و شناخت بیماری دیابت در سالن اجتماعات خلیج فارس برگزار می‌گردد.

مدیر بهداشت هندیجان در ادامه عنوان کرد: بیماری دیابت یک بیماری جهانی است که در کشور چین، هند؛،آمریکا و برزیل بیشترین آمار مرگ را دارد.

وی با اشاره به دفع زباله‌ها در شهرستان افزود: باید به دغدغه شهروندان هندیجان توجه شود و می بایست با شروع فصل گرما فاضلاب‌های روباز شهرستان و روستاها آهک پاشی شود وعدم توجه به این امر باعث وجود مشکلاتی خواهد شد.

وی در خصوص بازدید پرسنل شبکه بهداشت و درمان از مرکز مواد غذایی گفت: ۲ باب مغازه به دلیل عدم رعایت نکات در باب مواد خوراکی پلمپ گردید.

مدیر شبکه بهداشت درمان هندیجان تصریح کرد: ۶ کانون آلوده در شهرستان وجود دارد که این کانون‌ها در شهرستان خطراتی را برای شهروندان در فصل گرما به وجود خواهند آورد .

در ادامه گفت: کلاس‌های آموزشی در خصوص آل تور و مبارزه با  بیماری دیابت در محل هلال احمر، ادارات و مدارس حسینیه ها هماهنگ و آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط متخصصین می‌باشیم و از شهروندان هندیجانی به‌ویژه روستائیان می‌خواهیم که جهت مبارزه با این بیماری در این کلاس‌های آموزشی شرکت نما‌یند.

مدیر شبکه بهداشت درمان هندیجان همچنین در خصوص سگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌ها گفت از مسئولین و متولیان امر در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد خواهان همکاری هستیم.

حاتم زاده عنوان داشت: در هفته سلامت و مبارزه با دیابت همایش پیاده روی برگزار می‌گردد.

وی گفت: شعار امسال در هفته بهداشت و درمان از سوی وزارت به نام هفته سلامت مبارزه با دیابت و غذای سالم و توجه به بهداشت محیط زیست نام گزاری شده که این امر بیانگر اهمیت موضوع بهداشت است.