به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از دزفول، همایش سراسری بازنشستگان آموزش و پرورش کشور در اردوگاه شهید رجایی دزفول با حضور  رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور و مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.

محمد تقی زاده در این همایش اظهار داشت: زمانی تاریخ در مسیر پیشرفت قرار می گیرد که بتوانیم از آموزش و پرورش به عنوان اولویت اول یاد کنیم .
وی افزود:معضلی که در حال حاضر آموزش وپرورش کشور را تهدید می کند این است که آموزش وپرورش اولویت هیچ کدام از دولت های ایران نبوده است به همین دلیل نباید به دنبال علت و عوامل مشکلات در آموزش و پرورش باشیم.
تقی زاده نبود یک برنامه ریزی علمی را بزرگترین بحران موجود در آموزش وپرورش دانست و گفت:مشکل کمبود امکانات،نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات نیست بلکه مشکل اصلی عدم وجود یک برنامه کارشناسی و علمی است لذا اگر هدف به خوبی شناسایی شود و برنامه به درستی تدوین شود مشکلات به خودی خود حل می شوند زیرا در حال حاضر بهترین منابع انسانی در آموزش و پرورش موجود است .
وی افزود:ابتدای امسال دو شاخص کنکور و امتحانات پایانی سال سوم متوسطه به عنوان دو شاخص ملی بررسی شدند .
مدیر کل آموزش وپرورش استان خوزستان اظهار کرد:در برخی موارد مشاهده می شود دو منطقه همجوار با ۴۰ کیلومتر فاصله از وضعیت اقتصادی وفرهنگی و اجتماعی یکسانی برخودردارند ولی یکی از مناطق رتبه اول و دیگری رتبه آخر استان را در آموزش وپرورش به خود اختصاص می دهد که این نشان می دهد هدف گذاری درستی صورت نگرفته است .
وی افزود:استان خوزستان با وجود سابقه تاریخی درخشان در شرایط فعلی شاخص های علمی ،اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی آن نسبت به ۴۰ سال گذشته شکسته شده در حالی که استان یزد در طول ۲۲ سال اخیر رتبه نخست کشور را در کنکور دارد و خوزستان در این مدت در رتبه ۲۸ تا ۳۰ بوده است.
تقی زاده گفت:خوزستان کانون جنگ جهانی اول،دوم و جنگ تحمیلی بعنوان سومین جنگ جهانی بوده است که ساختمان ها،امکانات و روان انسان ها را دچار آسیب کرده است و برای تحول در آموزش وپرورش باید نگاه ملی در این خصوص پررنگ تر شده است که توجه استاندار خوزستان به آموزش وپرورش قابل تقدیر است و امیدواریم در کل کشور اجرا شود.