محمدرضا معتمدی عصر دوشنبه در گفت و گو با خوزپرس از آغاز روند ورود تدریجی نخستین محموله تاکسی های پلاک اروند به منطقه اروند برای بهسازی ناوگان حمل و نقل شهری شهر های آبادان و خرمشهر خبر داد و افزود: ۲۰۰ دستگاه تاکسی پلاک اروند طی سالجاری به گمرک منطقه اروند وارد شده.

وی در ادامه افزود: با پرداخت تسهیلات بانکی ۳۰۰ میلیون ریالی بلند مدت و با بهره چهار تا هشت درصد برای خرید تاکسی پلاک اروند به تاکسیداران شهرستان های آبادان و خرمشهر طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده در منطقه آزاد اروند از سال ۱۳۸۹ آغاز شده، ولی به دلایلی این طرح مسکوت بوده که با هماهنگی با بانک های عامل طرف حساب با منطقه آزاد اروند شرایط واگذاری وام بلندمدت به متقاضیان مهیا شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:طی یک ماه گذشته ۵۰ دستگاه تاکسی وارد بندر خرمشهر شد و هم اکنون کار طراحی رنگ بدنه این خودروها از سوی بخش خصوصی و بر اساس نظر پلیس راهور در حال انجام است.
وی افزود: شرکت خصوصی واردکننده تاکسی ها ملزم به گشایش مرکز خدمات پس از فروش در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر شده که ضمن ارائه گارانتی پنج ساله به مالکان خودروها، خدمات پس از فروش را نیز متقبل شود.
معتمدی بیان داشت: هم اکنون در حال رایزنی با پلیس راهور برای اعطای مجوز تردد تاکسی های پلاک اروند در شهرستان های آبادان و خرمشهر هستیم.
این مسئول اقتصادی در سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه سخنانش همچنین از توافق با سه شرکت برای واردات تاکسی به منطقه آزاد اروند خبر داد و تصریح کرد:هر شرکتی که توانایی مالی برای وارد کردن تاکسی با ضوابط سازمان منطقه آزاد اروند را داشته باشد، از توان آن برای تحقق اهداف سازمانی استفاده می کنیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:به تازگی یکی از بزرگترین شرکت های خودروهای کشور که نماینده یکی از مهم ترین برندهای کشورهای ژاپن و فرانسه است نیز برای سرمایه گذاری در این بخش وارد عرصه رقابت شد و در صورت ورود این شرکت قیمت های واگذاری تاکسی منطقه آزاد اروند شکسته می شود.
معتمدی اظهار داشت: شرکت هایی که برای این طرح با سازمان منطقه آزاد اروند قرارداد منعقد می کنند باید خدمات پس از فروش اارئه داده و بیمه و اقدامات تضمینی خودروها نیز انجام شود.
معتمدی گفت: علاوه بر سیستم تاکسیرانی باید به سمتی برویم که شرکت های خصوصی که قصد کار حمل و نقل در محدوده منطقه آزاد اروند را دارند در کنار سیستم تاکسیرانی با وارد کردن تاکسی های خارجی سرمایه گذاری کنند.
به گزارش ایرنا با توجه به وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل درون شهری شهرهای آبادان و خرمشهر، طرح نوسازی تاکسی ها در محدوده منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار گرفت و تفاهم نامه ای نیز با اتحادیه های تاکسیرانی، بانک های عامل و یک شرکت سرمایه گذار خارجی و ایرانی امضاء شد.