به گزارش خوزپرس؛ محمدجعفر آفرین صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در اندیمشک اظهار کرد: برای نخستین بار به صورت آزمایشی ذرت بهاره به روش تی‌تیپ (نواری) در پنج هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد.

وی افزود: این شیوه کشت به منظور جلوگیری از مصرف بالای آب در مزارع و همچنین پرت آب در اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: این شیوه آبیاری پیش از این در مزارع هویج، گوجه فرنگی، خیار، کاهو، کلم و سایر سبزی‌ها انجام شده است.

وی یادآور شد: طرح ترویجی استفاده از روش تی‌تیپ (نواری) در مزارع ذرت و گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان در حال اجرا و بررسی مقدماتی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت این طرح آزمایشی سالانه صدها هکتار از اراضی کشاورزی ذرت و گندم به این شیوه کشت خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: استفاده از این شیوه کشت تأثیر بسیار زیادی در مصرف بهینه آب و همچنین صرفه‌جویی آب در کشت این دو محصول استراتژیک دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شهرستان اندیمشک ۵۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.