به گزارش خوزپرس از هویزه، حجت‌الاسلام سید محمود علوی امشب در حسینیه انصارالحسین این شهرستان اظهار کرد: در جواب ولایی بودن مردم این شهرستان مشکلات این مردم را پیگیری کرده و به مسئولان مربوطه انتقال می‌دهیم.

وی با اشاره به آگاه بودن مردم خوزستان و مردمان عرب آن، همچنین روی آوردن به رهبری و ولایت فقیه امنیت این استان بیش از گذشته تامین می‌شود، افزود: مشکلاتی که در استان خوزستان وجود دارد و در سفر امروز با آن آشنا شدیم را به مسئولان کشوری خواهیم رساند تا جهت رفع آن اقدام شود.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: پیشرفت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌ها در نتیجه آرامش موجود و امنیت جامعه آن است و با تلاش و کوشش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) روزنه‌های ورود دشمن به این سرزمین بسته شد.

علوی با بیان اینکه امیدواریم امسال سالی برای شکوفا شدن در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی باشد، گفت: سال ۹۴ سالی سخت بود و انتظار می‌رود با افزایش یافتن صادرات نفت امسال مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مبحث آرامش و امنیت دارای استقلال بوده و پیشرفت‌های موجود به دلیل این امنیت است، تصریح کرد: تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) دلیل نقش بر آب شدن استکبار جهانی و برملا شدن آن‌ها است.

علوی با اشاره به نفوذ تکفیری‌ها و صهیونیست در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: با وجود این نا‌آرامی و مشکلات در کشورهای عربستان، افغانستان، کویت، یمن، سوریه و… این گروه‌های تکفیری و تروریستی حتی نتوانستند یک حادثه در کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به این موضوع که تلاش دشمن در نا‌آرام کردن کشور بی‌نتیجه مانده است، افزود: وجود امنیت به معنای این نیست که دشمنان برای نا‌امن کردن کشور اقدامی نکرده‌اند، بلکه تلاش‌های سربازان گمنام دلیل اصلی آن بوده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به شیعه بودن مردم خوزستان و همراهی و یار بودن عرب‌زبانان این استان در تمام دوره‌های تاریخی گفت: دشمنان تا به‌حال تلاش‌های زیادی را برای ایجاد اختلاف در میان عرب و عجم انجام داده‌اند و از این رو ملت مسلمان ما باید هوشیار باشد و وحدت اسلامی را حفظ کند.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی دشمنی‌های مستکبران قومیت‌ها نیست و آن‌ها به دنبال دشمنی کردن با همه مسلمانان هستند، تصریح کرد: همه ما باید نسبت به این ایجاد تفرقه‌ها آگاهی داشته باشیم و در جمهوری اسلامی به دلیل وجود رهبری توانمند، عالم و مقتدر وحدت و همدلی خوبی وجود دارد.