به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز،  حدود ۱۰۰ تن از کارکنان بخش های مختلف شرکت لاستیک خوزستان واقع در چهار کیلومتری شهر گتوند روز دوشنبه با اجتماع در مقابل این شرکت خواستار جلوگیری از اخراج خود از این شرکت شدند.
چند تن از این کارگران معترض در تماس تلفنی با دفتر ایرنا ضمن تشریح شرایط سخت و طاقت فرسای کاری در این شرکت اظهار داشتند: کارکنان بخش های مختلف شرکت لاستیک خوزستان سالهاست در شرایط سخت و با حقوق و مزایای ناچیز مشغول بکار بوده اما مدیریت شرکت مذکور در صدد است تا تعدادی از کارکنان را به بهانه تعدیل نیرو اخراج کند.
این کارگران معترض که ورودی شرکت لاستیک خوزستان را از صبح دوشنبه مسدود کرده و اجازه ورود و خروج به داخل شرکت را نمی دهند افزودند:در نخستین روزهای سال جدید تعداد ۲۵ نفر از کارکنان این شرکت اخراج شده و در برنامه تعدیل نیرو قرار دارند که این اقدام موجب نگرانی سایر کارکنان بخش های مختلف این شرکت شده است.
به گفته آنان در حالیکه حقوق پرداختی به آنان در سال ۱۳۹۰ رقمی بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون ریال بوده این مبلغ در سال ۹۴ به حدود ۱۱ میلیون ریال کاهش یافته است ضمن اینکه حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان این شرکت حقوق سه ماهه آخر سال ۹۴ و نیز عیدی پایان سال را دریافت نکرده اند.
این کارگران با گله مندی از تغییر قرارداد اشتغال خود از یکساله به قراردادهای ۴۵ روزه ، یک ماهه و بعضا ۱۵ روزه در اواخر سال ۹۴ اظهار داشتند:برخی کارکنان این شرکت با ۱۹ سال سابقه کار که اکنون در آستانه بازنشستگی قرار دارند در وضعیت شغلی مبهمی بسر می برند و بیم آن می رود اخراج شده و یا به پیمانکار واگذار شوند.
کاهش هزینه و افزایش بهره وری ، انتقال دفتر مرکزی شرکت لاستیک خوزستان از تهران به استان خوزستان و استفاده از نیروهای بومی ، حذف مدیران پروازی ، ساماندهی وضعیت نابسامان پیمانکاری و تعویض پیاپی پیمانکاران ،پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران ، اصلاح وضعیت قراردادهای پرسنلی و باند مدت کردن آنها طبق مصوبه شورای تامین از جمله مطالبات کارگران معترض این شرکت از فرماندار ، امام جمعه و مسوولان شورای تامین شهرستان گتوند می باشد.

اعتراض
فرماندار گتوند نیز در خصوص مشکلات شرکت لاستیک خوزستان به ایرنا گفت:شرکت مذکور به دلایل مختلف از جمله به فروش نرفتن محصول تولیدی و انباشت محصول تولیدی در انبارهای شرکت و نبود بازار فروش ، پرداخت نشدن مطالبات میلیاردی شرکت از سوی کارخانجات مختلف تولید خودرو و راه اندازی نشدن فاز دوم این کارخانه از سال گذشته پیگیر تغییر وضعیت شغلی ۲۵ نفر از کارکنان این شرکت و واگذاری آنها به پیمانکار بوده است.
سیدمجید صالحی افزود:فرمانداری شهرستان گتوند با همکاری مختلف و پیگیری مشکلات کارخانه لاستیک سازی خوزستان تا سال ۹۴ اجازه اخراج تعدادی از کارگران این شرکت را که از خانواده های نیازمند می باشند را نداده ضمن اینکه هم اکنون نیز پیگیر مشکلات این کارخانه از طریق استان ، تهران و نیاز بنیاد مستضعفان سهامدار این شرکت می باشد.
صالحی گفت:مجموعه فرمانداری و شورای تامین شهرستان گتوند تلاش می کند تا شرایطی فراهم شود کارگران شاغل در این شرکت بتوانند به فعالیت شغلی خود ادامه دهند و اخراج یا تعدیل نیرو صورت نگیرد.
وی تاکید کرد:شرکت لاستیک خوزستان قصد دارد ۲۵ نفر از کارگران شاغل در این شرکت را به پیمانکار واگذار کند.
فرماندار گتوند افزود:کارکنان شرکت لاستیک خوزستان از قشر آسیب پذیر جامعه بوده و انتظار می رود مجموعه مدیریت این شرکت و مالک شرکت که بنیاد مستضعفان می باشد توجه بیشتری نسبت به مشکلات جامعه کارگری داشته باشد چرا که ماهیت شکل گیری بنیاد مستضعفان توجه و رسیدگی به قشر مستضعف جامعه است.
حدود ۸۰ نفر از کارگران شاغل در کارخانه لاستیک خوزستان روز یکشنبه نیز در اعتراض به مشکلات صنفی خود در مقابل ساختمان فرمانداری گتوند دست به تجمع زدند.
این کارگران از روز شنبه ۱۴ فروردین ماه از حضور در محل کار امتناع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات شغلی خود می باشند.
شرکت لاستیک خوزستان در محدوده شهرستان گتوند در شمال خوزستان تولید کننده تیوپ انواع خودرو در کشور می باشد.
گفته می شود ۸۰ درصد تیوپ مورد نیاز کشور در این کارخانه تولید می شود.
خط تولید لاستیک این شرکت تاکنون راه اندازی نشده است.