به گزارش خوزپرس،  هفتمین نشست شورای حمل و نقل خوزستان شامگاه یکشنبه با حضور استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیران سازمان راه و شهرسازی در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

عبدالحسن مقتدایی در این نشست اظهار کرد: خوزستان تنها استانی است که شورای راهبردی حمل و نقل دارد و مصوبات آن ابلاغ می‌شود در نتیجه باید از این امکان به نحو شایسته ای استفاده شود.

وی افزود: حوزه راه و شهرسازی در ارزیابی‌های انجام گرفته و با توجه به محدودیت‌های مالی در کشور با به کارگیری ظرفیت های موجود، فعالیت های قابل قبولی داشته است.

مقتدایی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که تمامی برنامه‎ها و طرح‌ها در راستای برنامه ششم توسعه باشند و تا قبل از پایان این برنامه همه مصوبات محقق شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: باید تمامی برنامه‌ها و طرح‌ها به صورت محقق شده و یا نیاز به پیگیری دسته بندی شوند و مکاتبات و اقدامات لازم با مسئولان کشوری ذیربط صورت گیرد.

وی اظهار کرد: انجام موارد زمین مانده نیازمند همکاری وزارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و بعد از انجام مکاتبات حداکثر باید تا ۱۰ آبان ماه تشکیل جلسه دهیم و با تجمیع موارد درخواست جلسه مشترک شورای راهبردی حمل و نقل داده شود.

مقتدایی عنوان کرد: اعضای شورای برنامه ریزی هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند و در مرکز هم جایگاه ویژه ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارند.

وی بیان کرد: در خوزستان با وجود اینکه ۲۸ درصد کمبود اعتبارات داشتیم ولی سعی کردیم با بهره گیری از داشته‌های استان و فعال کردن طرفیت‌های درونی کمبود اعتبار را جبران کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح خرید کالای داخلی گفت: این طرح کمکی شایانی در تحقق درآمدهای مالیاتی داشت و افزایش درآمدهای مالیاتی نشان از وجود رشد در خوزستان است.

وی با اشاره به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: دنبال این هستیم این مبلغ را در طرح‌های نیمه تمام هزینه کنیم.

در ادامه این جلسه مدیران سازمان فرودگاه‌ها، هواشناسی و راه آهن خوزستان به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

این جلسه که مقرر بود در ساعت ۱۶ عصر برگزار شود به دلیل همزمانی با جلسه شورای تأمین استان با ساعاتی تأخیر برگزار شد.

انتهای پیام/