به گزارش خوزپرس در دزفول؛  پس از بازسازی صدمات حاصل از آتش‌سوزی حمام تاریخی دزفول در هفته گذشته  درهای این بنای تاریخی مجددا برای بازدید گردشگران گشوده شد.

قدمت حمام کرناسیان دزفول بنایی به دوره قاجاریه برمی‌گردد و به شماره ۸۴۷۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و هر ساله پذیرای هزاران گردشگر و علاقه مند حوزه تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی است.

این حمام تاریخی در بافت قدیم و تاریخی دزفول در بخش مرکزی و کنونی این شهرستان واقع شده است و در حال حاضر از بنای آن به عنوان موزه مردم شناسی و نمایشگاه‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری استفاده می‌شود.

در این بنای تاریخی و فرهنگی خانه‌های قدیمی، مسجد و مقبره  شعرا و عرفای بزرگ کشور قرار دارد و یکی از آثار ممتاز و منحصر به فرد دزفول با غنای فرهنگی و تاریخی ممتاز است.

به گزارش خوزپرس، صبح روز نهم فرودین ماه امسال و به علت اتصالی کنتور برق موجود در این بنای تاریخی، حمام کرناسیان دزفول دچار حریق و آتش سوزی شد.

با بروز این حادثه و سرعت عمل شهروندان و مأمورهای  آتش‌نشانی دزفول از گسترش آتش‌سوزی به بخش‌های مختلف این حمام جلوگیری و فقط به بخشهای بیرونی این بنای تاریخی، خسارتهای جزئی وارد شد که آن هم با تلاشهای صورت گرفته رفع گردیده است.

هم‌چنین پس از این حادثه، نگهبان این بنای تاریخی دچار سوختگی جزئی از نوع درجه سوم شده که وی نیز مراحل درمان خود را به صورت کامل طی کرده است.