به گزارش خوزپرس از گتوند؛ بقعه محمدبن زید(ع) در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی گتوند در بخش عقیلی این شهرستان در کوهپایه زاگرس مشرف به دشت های سرسبز با مناظر زیبای طبیعی واقع شده است.
در جوار این مکان زیارتی چشمه آب وجود دارد که زائران برای آشامیدن از آن استفاده می کنند.
یعقوب نگهداری در گفت و گو خوزپرس افزود:از آغاز تعطیلات نوروز ۹۵ تاکنون بیش از ۴۰ هزار مسافر و گردشگر از این مکان زیارتی دیدن کردند.
وی برپایی نمایشگاه کتاب ومحصولات فرهنگی، ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی، کارگاه نقاشی ویژه کودکان، برپایی بازارچه وپارک بازی کودکان و برپایی پست داوطلبان جمعیت هلال احمر را از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد خدمات سفر در این شهرستان برشمرد.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان گتوند با بیان اینکه آرامگاه محمد بن زید(ع) بیشترین مسافران نوروزی را به سمت خود اختصاص داده است اظهار داشت: بقعه شاه ابوالحسن(شاه مرد) جنت مکان، بقعه علی پهونده درصالح شهر و بقعه سید سعید در روستای ایستادگی در بخش عقیلی از دیگر جاذبه های گردشگری مذهبی این شهرستان می باشند که میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور می باشند.
نگهداری در خصوص خدمات ارائه شده از سوی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به مسافران و گردشگران در گتوند نیز گفت:برپایی نمایشگاه آداب و رسوم سنتی با همکاری شهرداری و شورای شهر در ورودی شهر جنت مکان، چاپ بسته فرهنگی و بروشور معرفی اماکن دیدنی شهرستان از جمله خدمات این اداره بوده است که این امر تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
محمد بن زید (ع) از نوادگان امام سجاد (ع) است که به فضل و بزرگواری مشهور بوده و شجاعت ، جوانمردی ، زهد و تقوایش زبانزد بوده است.
با توجه به ظرفیت های گردشگری گتوند با فراهم شدن امکانات بیشتر و مشارکت بخش خصوصی سفر گردشگران به این شهرستان شتاب بیشتری خواهد گرفت.
شهرستان گتوند با دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز ۴۵ روستا در شمال خوزستان واقع است.