به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ مسعود حبیبی در حاشیه بازدید از پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: هدف از این سفر، بازدید از طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است و خوزستان را به عنوان یکی از استان هایی انتخاب کردم که خطه مقاومت در کشور و یادآور ایثارگری ها و فداکاری های جوانان کشور در دوران دفاع مقدس است.

حبیبی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی است افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مورد استقبال زیادی از طرف مردم قرار گرفته طوری که در نوروز ۹۵ تاکنون بالغ بر سه میلیون نفر از مسافران نوروزی به پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور مراجعه کرده اند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: خدمات متنوعی در این پست ها به مسافران نوروزی داده می شود که از جمله آن می توان به خدمات سلامتی و اطلاعاتی درباره تغذیه در سفر اشاره کرد. به طوری که حتی اگر کسی هم دیابت داشته باشد می تواند با مراجعه به پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آزمایش قند خون و فشار خون دهند.

وی با بیان اینکه طبق آمار روزانه ۵۰ نفر از هموطنان مسافر در جاده ها بر اثر تصادفات کشته می شوند، گفت: این آمار بسیار بالایی است و در فروردین ۹۴ متاسفانه یک هزار و ۸۰ کشته دادیم که ۹۷۰ نفر آنها تنها در نوروز کشته شدند. همچنین طبق گزارش پلیس ۴۰ درصد تصادفات واژگونی خودرو بوده است و واژگونی خودرو هم به معنای خواب آلودگی و خستگی است.

حبیبی عنوان کرد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی کمپین «نه به تصادفات نوروزی» را داریم که تمام مسئولان و هنرمندان کشور به آن پیوسته اند و هدف آن حساس کردن همه مردم نسبت به تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تصادفات است و میثاق نامه ای هم برای کاهش آمار تصادفات توسط مردم و مسئولان امضا می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: کودکان همچنین با جشنواره خاطره گویی و سیاره مهربانی در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مشارکت می کنند. آنها در این جشنواره قصه گویی با فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه هلال احمر آشنا می شوند. همچنین سامانه مهرگویان یکی از برنامه های مختص کودکان است که در آن ۸۰  قصه براساس اهداف جمعیت گنجانده شده که به صورت رایگان برای کودکان با  تلفن ۶۴۲۷ پخش می شود.

حبیبی افزود: در این کمپین هموطنان را به رعایت قوانین رهنمایی و رانندگی توصیه می کنیم تا در حین خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند و سبقت و سرعت غیر مجاز نداشته باشند که تمام این موارد در قالب یک میثاق نامه در تمام پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هلال احمر  وجود دارد و همطنان با خواندن آن و توضیحات اعضای سازمان جوانان آن را امضا می کنند.