به گزارش خوزپرس از دزفول؛ یعقوب زلقی روز یکشنبه به خبرنگار خوزپرس گفت: بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا ، آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، انگلیس ،کانادا ، آفریقا ، روسیه ، اکراین ، گرجستان ، هندوستان ، افغانستان ، نیجریه و برخی کشورهای آسیایی بودند که در سفر به دزفول از آثار باستانی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
وی افزود:جهانگردان فرانسوی و آلمانی بیشترین گردشگران خارجی هستند که در سال گذشته به دزفول سفر کردند و پل ساسانی ، محوطه جندی شاپور ، موزه مردئم شناسی دزفول ، کهنه بازار ، آسیابهای آبی و بافت قدیم دزفول مورد توجه آنان قرار گرفت.
زلقی با اشاره به اینکه گردشگران خارجی از سفر به دزفول و تماشای آثار منحصربفرد تاریخی و طبیعی این شهرستان شگفت زده شدند گفت:این گردشگران تا قبل از سفر به دزفول هیچ اطلاعی از آثار باستانی و تاریخی دزفول نداشتند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود:برخی از این گردشگران به ددلیل بی اطلاعی قصد سفر به دزفول نداشتند که با پیشنهاد سفر به دزفول از وجود چنین آثاری آگاه و از سفر به این شهرستان اعلام رضایت کردند .
زلقی افزود:گردشگران خارجی که از کهنه بازار دزفول دیدن کردند نیز از مشاهده استاد کاران صنایع دستی از جمله آهنگری و سایر صنایع دستی شگفت زده شدند به طوریکه برای سفر مجدد به دزفول اعلام آمادگی کردند.
دزفول با آثار تاریخی و باستانی متعدد از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
شهر باستانی جندی شاپور ، بافت آجری ، آسیاب های آبی و پل باستانی از جمله آثار تاریخی دزفول می باشند.
در محوطه های باستانی دزفول آثاری از دوره های مختلف تاریخ مشاهده شده است.
دزفول در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر باستانی شوش و ۱۴۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع شده است.

۸۲۰۱۳۷۴۷-۷۰۶۱۲۷۳۰۸۲۰۱۳۷۴۷-۷۰۶۱۲۷۲۸