به گزارش خوزپرس در اهواز؛ شامگاه شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان خوزستان که با حضور سخنگوی دولت در محل سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: خوزستان برای رونق بخش گردشگری زیارتی نیاز به ایجاد زیر ساخت های دائمی دارد تا در زمان ورود مسافران راهیان نور و زائران عتباب عالیات هزینه های زیادی را صرف نکند.
وی گفت: برای استفاده و رونق این بخش نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دولت در تامین اعتبار داریم.
استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان با وجود تمامی مشکلاتی که در بحث نقدینگی داشت موفق شد رتبه برتر را در تولید درآمد از بخش مالیات و تملک دارایی و خرید تولید داخلی داشته باشد.
مقتدایی با اشاره به کار اقتصادی مهمی که در استان در سال گذشته صورت گرفت اظهار کرد: در بخش راه استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده بود که خوزستان در این بخش موفق شد سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه کند.
وی گفت: توسعه و بهبود جاده های خوزستان برابر است با کاهش تلفات و بالا بردن کیفیت حمل و نقل که در این راستا گام های خوبی در استان خوزستان برداشته شده است.
استاندار خوزستان عنوان کرد:فرودگاه مسجد سلیمان از دیگر طرح های اقتصادی استان خوزستان بوده که در دست اجراست و ۳۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد این فرودگاه اختصاص یافته و تاکنون باند این فرودگاه آماده شده است.
وی گفت: زندان کارون اهواز با داشتن چهار هزار زندانی تعطیل و در حال تخریب است و زندانیان به مکان جدید منتقل شده اند و در طول سه سال گذشته از ورود چهار هزار نفر به زندان جلوگیری شده است که این مهم نشانگر تولید نیروی اشتغال است.
مقتدایی افزود: هنر مدیران ایجاد شرایط لازم برای هر چه بهتر شدن معیشت مردم است.