به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ فریدون صالحی فر مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه روز جمعه در گفتگو با خبرنگار خوزپرس گفت: تمهیدات و تدابیر لازم با هماهنگی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و مسوولان شهرستان برای رفاه مسافران نوروزی برای بازدید از سد و نیروگاه کرخه انجام شده است.
وی افزود: سد کرخه از دوم تا دوازدهم فروردین ماه پذیرای علاقه مندان است و بروشورهایی نیز آماده شده و در اختیار بازدید کنندگان قرار می گیرد.
صالحی فر عنوان داشت: تعطیلات نوروز سال ۹۴ بیش از ۴۰ هزار مسافر و کاروان راهیان نور از جاذبه های سد و نیروگاه کرخه در شمال خوزستان دیدن کردند .
روزانه افزون بر ۱۲۰ هزار نفر مسافر نووروزی و راهیان نور وارد اندیمشک می شوند.
از ظرفیت هایی که در توسعه گردشگری کشور از آن غفلت شده است می توان «گردشگری صنعت» را نام برد که کشورهای صنعتی جهان نیز از آن به خوبی در راستای افزایش سرانه درآمدها استفاده کرده اند.
سدهای برق آبی کشور از ظرفیت های مغفول مانده توسعه این بخش است و جاذبه های صنعتی زیادی نیز در کشور وجود دارد که می توان از این توانمندی ها در راستای توسعه گردشگری صنعتی استفاده کرد.
از منافع دیگر این طرح نیز می توان به سازماندهی مسافران و افزایش آگاهی آنان و به تبع آن افزایش طول مدت اقامت آنها اشاره کرد که به دنبال خود منافع اقتصادی و اجتماعی بی شماری را برای منطقه و صنایع موجود در آن فراهم می کند.
در استان خوزستان نیز، این زمینه ها به وفور فراهم است که می توان به سدهای برقآبی، پالایشگاه، نیروگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و واحدهای بزرگ تولیدی را از این نمونه ها بیان کرد.

به گزارش خوزپرس؛سد کرخه بزرگ ترین سدهای خاکی ایران و خاورمیانه است، با تاجی به طول ۳۰۳۰ متر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه بزرگترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب، بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران را پدید آورده است.