به گزارش پایگاه تحلیلی خوزپرس از دزفول، آیت الله سید علی شفیعی در یادواره گرامی داشت سردار شهید والا مقام عظیم محمدی زاده در حسینیه ثارالله دزفول اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی راهکار و برنامه‌ای مهم برای توسعه و رشد و رونق اقتصادی کشور و نجات از مشکلات موجود است و رهبر معظم انقلاب با درایت و اهتمام به اعتلای کشور آگاهانه اقتصاد مقاومتی را به عنوان محور اجرای برنامه‌های اقتصادی کشور مطرح کرده است.

وی افزود: اگر به محورها و لازمه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش اقتصاد و محورهای اجتماعی به نحوی مطلوب توجه شود و مورد و ملاک عمل مسئولان و بخش‌های مختلف کشور قرار گیرد شاهد توسعه کشور در زمینه‌های مختلف خواهیم بود و ایران اسلامی بیش از گذشته در داخل و خارج از کشور مقتدر و سربلند خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: متاسفانه آن گونه که با رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی بیان نظر پرداختند شاهد اجرای سر فصل‌های آن نیستیم و در برخی موارد دولت و بخش‌های مختلف اجتماعی نسبت به اجرای آن بی توجه هستند که با توجه به اینکه اقدام و عمل نیز دو محور مهم اقتصاد مقامتی تعیین شده‌اند باید نسبت به اجرای این مسیر و منطق بیش از گذشته توجه و باور داشت.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال به اقدام و عمل توجه داشته‌اند بنابراین از همین ابتدای سال دولتی‌ها باید وارد عمل شوند نه اینکه مانند گذشته به شعار و تکرار مطالب بپردازند چرا که قطعاً تاکنون یا در این زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام نشده و یا اگر شده مناسب نبوده و از اهدف خود فاصله گرفته است وگرنه رهبری بر اقدام و عمل همراه با اقتصاد مقاومتی تاکید و توجه مجدد نمی‌کردند.

آیت الله شفیعی بیان کرد: دولتی‌ها و حتی رسانه‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی به تفسیرهای بی فایده و فلسفه اکتفا نکنند و اقدام و عمل در این زمینه را به شدت جدی بگیرند تا به نتیجه برسند تا آن گونه که باید نتایج اقتصاد مقاومتی برای کشور معین و مشخص شود و شاهد توسعه کشور باشیم.

وی افزود: حدود بیست سال پیش رهبر معظم انقلاب به اجرای طرح عظیم کشاورزی و استفاده از ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان برای پیشرفت خوزستان و افزایش تولید محصولات کشاورزی را مطرح کردند اما هنوز از اجرای این طرح خبری نیست که این مقوله اصلاً زیبنده و شایسته استان نیست و برای اجرای آن نیازمند عزم و اراده‌ای بیش از گذشته نه تنها در استان بلکه در کشور هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر این طرح عظیم کشاورزی از حالت سکون خود خارج شود و شاهد اجرای آن و خروج طرح از میان وعده‌های مسئولان باشیم مشکل بیکاری استان حل و اقتصاد خوزستان و کشور رونق می‌گیرد و بیش از گذشته در زمینه کشاورزی توسعه خواهیم بود.

وی گفت: مسئولان به مردم خوزستان بگویند علل کندی اجرای این طرح چیست و عوامل آن را برسی و مشکلات اجرای آن را بیان کنند تا بیش از گذشته شاهد سکون آن نباشیم و مردم اجرای این طرح را ببینند و موجبات گسترش الگوی اقتصاد مقاومتی در استان و کشور در عرصه کشاورزی باشیم.

آیت الله شفیعی افزود: ما باید مطابق تاکید رهبری باید بصیرت داشته باشیم تا ترفند و نفوذ دشمن را بتوانیم تشخیص دهیم و احساس کنیم زیرا دشمن از هر راهی به دنبال نفوذ است و این بصیرت ما است که می‌تواند ما را در مقابل حیله‌های دشمن حفظ کند.

انتهای پیام/