به گزارش خوزپرس به نقل از المیادین، سردار «قاسم سلیمانی» اخیرا با یک هیأت از جنبش حماس دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش، المیادین اعلام کرده که مشروح اظهارات سردار سلیمانی در این دیدار را به دست آورده که به شرح ذیل است؛

سردار سلیمانی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین، ثابت و اصولی است، تصریح کرد: این موضع در قبل یا پس از توافق هسته ای هیچ تغییری نداشته و نخواهد داشت.

سردار سلیمانی همچنین با صدای بلند تصریح کرده است: مذاکرات با غرب تنها و تنها در زمینه فعالیت های هسته ای بوده و هیچ موضوع دیگری مطرح نشده است.

این مقام نظامی برجسته ایران همچنین اظهار داشت: با وجود تلاش های بسیاری که آمریکایی ها انجام دادند تا مذاکرات تنها به موضوع هسته ای محدود نشود، اما دکتر ظریف تنها یک مأموریت مشخص را بر عهده داشت و آن مذاکره در زمینه امور هسته ای بود نه هیچ چیز دیگر.

سردار سلیمانی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگونه مذاکره با آمریکا در خصوص روابط دوجانبه را رد کرده است، اظهار داشت: به صراحت می گویم که حتی اگر آمریکایی ها فشارشان بر ایران و تحریم ها علیه تهران را ده ها برابر افزایش دهند، جمهوری اسلامی ایران باز هم به حمایت از فلسطین ادامه می دهد.

وی اظهار داشت: درست به علت حمایت های ایران از فلسطین، کنگره آمریکا اصرار دارد تا همواره علیه ایران اقدام کند.

سردار سلیمانی گفت: برخی می گویند که ما بر اساس منافع و مصالحی که داریم از مسأله فلسطین حمایت می کنیم؛ این سخن بسیار بدی است. جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تاکنون چنین طرز تفکری نداشته است.

وی تصریح کرد: ما نه با ایالات متحده آمریکا و نه با هیچ کشور دیگری بر سَر مسأله فلسطین معامله نخواهیم کرد.

سردار سلیمانی در ادامه تصریح کرد: به برادرانتان پیغام مرا برسانید که جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از فلسطین ادامه می دهد و این موضعی است بین خود و خدای خود اتخاذ کردیم.

وی گفت: در خصوص حجم حمایت ها نیز باید گفت که این حمایت ها برخی اوقات ممکن است کم شوند که علت آن هم به وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی بازمی گردد و عامل آن تغییر مواضع سیاسی در قبال فلسطین نیست. در جمهوری اسلامی ایران، اصول هیچگاه تغییر نمی کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با حمایت کشورهای اسلامی از مسأله فلسطین مخالف نیست، گفت: ما به دنبال آن نیستیم که دولت های اسلامی از حمایت از فلسطین دست بکشند، بلکه دست هر کسی که این کمک را ارائه دهد، می فشاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی در نهایت پایان می یابد، گفت: در این میان کسانی که در گوشه و کنار مواضعی در محکومیت حق را اتخاذ کردند، در نهایت شکست خواهند خورد و همگان در آینده به یاد خواهند آورد که چه کسی در حمایت از چه کسی برخواست.

سردار سلیمانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در ایران، همه فلسطین را دوست دارند و مسأله فلسطین از مسائل اصلی ما در داخل کشور است. سالها پیش افرادی شعار (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران) را سر می دادند. حال از شما سؤال می کنم که این افراد اکنون کجا هستند؟ ما در قاموس سیاسی خود این نکته را به ثبت رساندیم که هرکس شعارهایی در ضدیت حمایت از فلسطین سر دهد هیچ جایی در عرصه سیاسی ایران ندارد. کجا را سراغ دارید که همچین اتفاقی در آنجا بیافتد؟