به گزارش خوزپرس از اهواز حسین نوش‌آبادی در نشست خبری که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: به شهرستان‌های سوسنگرد، خرمشهر و آبادان سفر کردم و از نزدیک، مشکلات و مسائل و همچنین ظرفیت‌ها و توانایی‌های این شهرستان‌ها را مشاهده کردیم و مورد بررسی قرار دادیم.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف با رسم و آیین‌های مختلف و در استان خوزستان عنوان کرد: برخلاف عقیده‌ بعضی از افراد که وجود قومیت‌های مختلف را تهدید می‌پندارند، ولی تعدد قومیت‌ها با نژادها، زبان‌ها و آیین و رسوم مختلف را فرصت می‌دانیم.

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی استان خوزستان مطرح کرد: ما استان خوزستان را به عنوان قطب کشاورزی و همچنین قطب انرژی کشور، قلمداد می‌کنیم و به‌دلیل اینکه استان خوزستان در مسائل امنیتی و همچنین اقتصادی کشور نقش به‌سزایی دارد، باید مسئولان نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشند و بیش از پیش برای خوزستان تلاش کنند.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند، بیان کرد: امسال دو رویداد مهم به وقوع پیوست، نخستین رویداد مهم توافق هسته‌ای بود که پیامدهای بسیار خوبی را داشت،دومین رویدداد مهم، انتخابات هفتم اسفند بود که بسیار پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شد و مردم ایران با حضور آگاهانه و با بصیرت، به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه سخنانش، درباره نقش خبرنگاران و همچنین رسانه‌ها و مطبوعات، تصریح کرد: خبرنگاران در به‌وجود آمدن رویدادهای مهم کشور از جمله مذاکرات و همچنین حضور چشمگیر مردم در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نقش بسیار مهم و تعیین‌‌کننده‌ای را ایفا کردند.

وی افزود: بنده از جامعه‌ رسانه‌ای کشور، به‌دلیل همراهی با دولت به‌خاطر تبیین مسائل و همراهی برای پیشبرد برنامه‌های کشور، تشکر می‌کنم، همچنین از اینکه مطبوعات و رسانه‌ها توانستند پل ارتباط بین مردم و مسئولان باشند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوش‌آبادی در پایان به برخی مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها غیردولتی هستند و حمایت مالی نمی‌شوند.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره برخی از تسهیلات رسانه‌ها و خبرگزاری‌های غیردولتی خاطرنشان کرد: فقط به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های غیردولتی یارانه تعلق می‌گیرد که اعم از یارانه مطبوعات و یارانه کمکی خبرنگار است به‌صورت منظم پرداخت می‌شود. برای اینکه فشار پرداخت هزینه‌ها برای مدیران و مسئولان مطبوعات به حداقل برسد، حق بیمه خبرنگاران را نیز برعهده گرفتیم.