به گزارش خوزپرس از اهواز، مردم خوزستان دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز ماتم جانسوز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از شب گذشته با راه اندازی مراسم‌ عزاداری در حسینیه‌ها و اقامه مجلس عزا، عشق و ارادت خود را به خاندان وحی و نبوت و امامت نشان دادند.

امروز در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در خوزستان از جمله آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی، آستان مقدس دانیال نبی(ع) در شوش، آستان مقدس محمد ابن موسی الکاظم (ع) معروف به سبزقبا در دزفول، مقام صاحب در شوشتر و سایر شهرستان‌های خوزستان از جمله بهبهان، شوشتر، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان در شب گذشته و امروز شاهد حضور عاشقان و دلدادگان عزادار حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدا… و امام حسن مجتبی(ع) بود.

 

به همین مناسبت روضه خانگی به ویژه در روزهای پایانی صفر بر اساس سنت دیرینه، در برخی از منازل مردم ولایتمدار خوزستان برپا بود و دوستداران اهل بیت(ع) به عزاداری و سوگواری در این مجالس پرداختند.

در سطح شهر دوستداران اهل بیت با برپایی موکب‌ها از شهروندان پذیرایی و نذورات توزیع می‌کنند.

به گزارش ایرنا، پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری در مدینه رحلت کرد و امام حسن مجتبی(ع) نیز در چنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالگی با نقشه شوم معاویه به دست همسرش به شهادت رسید.