به گزارش خوزپرس، عبدالحسن مقتدایی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها و مانور ایمنی راه که امروز، ۱۸ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طی ۳ سال گذشته کلیه اقداماتی که در زمینه ایمنی راه‌ها تنها به عنوان یک نظر و ایده مطرح بود، توسط مردم، کارشناسان و مدیران اجرا و تکمیل شده است و پس از ۳ سال برنامه‌ریزی، در جایگاه امروز قرار گرفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه امروز تولد یک سازمان مردم نهاد تحت عنوان ایمنی راه‌ها در استان است، عنوان کرد: مشابه این طرح‌ها، مانور مبارزه با مواد مخدر، مانور سلامت و امنیت اجتماعی هستند که کلیه این مانورها بسیار خلاقانه، پردازش‌شده و کارشناسی است و این موارد در نهایت اجرا شد که پس از اجرا نیز باید اصلاحاتی صورت گیرد.

 

مقتدایی تصریح کرد: استان خوزستان در سال جاری افتخارات زیادی توسط مردم به همراه اقدامات خاص دستگاه‌های اجرایی و علیرغم محدودیت‌های مالی و موانعی که وجود داشت، بدست آورده است؛ به عنوان نمونه موفقیت‌هایی در بخش آموزش و پرورش به دست آمد و ظرف یکسال ۶ پله وضعیت کنکور خوزستان ارتقا یافت و وضعیت سواد که در کل کشور دارای نوساناتی بوده، در خوزستان یک پله ارتقا پیدا کرد که همه این موفقیت‌ها افتخاری برای استان است.

 

وی با بیان اینکه امروز، روز آغاز فعالیت یک سازمان مردم نهاد در زمینه ایمنی راه‌ها است، عنوان کرد: نکات آموزش ترافیکی توسط پلیس راهور استان به مقاطع مختلف تحصیلی آموزش داده می‌شود زیرا آنان زمانی به سنی می‌رسند که باید جاده را درک کنند و بنابراین آموزش‌های اولیه ترافیکی لازم است.

 

مقتدایی بیان کرد: مانور ایمنی راه جلوه‌ای از هماهنگی است که در این مانور هر دستگاهی برای انجام ماموریت‌های ذاتی خود اعلام آمادگی می‌کند که از جمله این ارگان‌ها می‌توان به پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌ها اشاره کرد.

 

وی اظهار کرد: هر دستگاهی که در جاده خدمت می‌کند، علاوه بر آمادگی کامل خود، باید یک آمادگی تعاملی و هماهنگ‌شده با سایر دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز داشته باشد که با همکاری زنجیره‌ای، حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

 

مقتدایی گفت: در مانور امروز همه دستگاه‌ها علاوه بر آمادگی کامل با یکدیگر تعامل دارند و از جمله اهداف این مانور، ایجاد حس امنیت در گیرنده‌های خدمات است که همه دستگاه‌ها باید برای ایجاد احساس امنیت در خدمات گیرندگان، پاسخگو باشند و تلاش کنند.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: انجمن طرفداران ایمنی راه در جاده‌ها خدمات ارائه می‌دهد و استان خوزستان علاوه بر اینکه تابع دستورهای ابلاغی است، خود نیز دارای خلاقیت است و خلاقیت به معنی یک بند به یک دستورالعمل اضافه کردن است.

 

وی عنوان کرد: خوزستان پله پله مسیر خود را طی خواهد کرد و پله‌ها را با سازه‌های فلزی و بتنی محکم می‌کنیم تا این گام‌ها استوار باقی بماند؛ بنابراین گام‌هایی که جهت ارتقای کیفیت و ارائه خدمات در خوزستان طی می‌شود، از نوع محکم و استوار است و امیدوار هستیم که الگویی باشد برای کارشناسان جوان و سازمان‌های مردم نهادی که قطعا موفقیت آنان در جذب جوانان خواهد بود.

 

مقتدایی گفت: انجمن طرفداران ایمنی راه خوزستان باید حلقه وصل میان مجموعه پلیس راه و پلیس راهور باشد تا تجارب به خوبی منتقل شود و بهترین و موفق‌ترین نوع انتقال تجربه و آموزش، استادشاگردی است؛ بنابراین هنگامی که آموزش و تمرین نباشد، موفقیت حاصل نمی‌شود.

 

وی اظهار کرد: امروز در این جلسه همه افرادی که در ارتباط با جاده و ایمنی راه‌ها مسئولیتی بر عهده دارند، حاضر هستند و این نشان دهنده حساسیت نسبت به موضوع جاده‌ها و ایمنی راه‌ها است که امیدوار هستیم این اقدامات موجب ایمنی و استاندارد کامل جاده‌های خوزستان شود.
انتهای پیام