به گزارش خوزپرس محمدرضا واعظ مهدوی پنجشنبه در نشست با روسای دانشگاه های استان خوزستان در سرسرای ساختمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد:خوزستان مشکلات بسیاری داشته و بر گردن همه حق دارد اما بیشترین مشکل را در کشور ندارد و ما هم اولویت یک را به خوزستان نمی دهیم.
وی گفت:در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از نزدیک مسائل و مشکلات رصد شده و بری حل آنها برنامه ریزی می شود.
واعظ مهدوی با بیان اینکه در تصمیم گیری باید تعصب واقع بینانه داشته باشیم افزود: کشورهای دنیا قضاوت و ارزیابی مثبتی از ایران دارند اما در عین حال مشکلات را نیز باید دید و تصویر واقع گرایانه ای بدست آورد.
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه با سرکشی از روستاها ، شهرها و شناخت بیشتر بهتر می توان منابع را توزیع کرد افزود:تصمیم باید طبق شناخت و آگاهی و رسیدن به ضروری ترین اولویت باشد.
واعظ مهدوی در ادامه با انتقاد از برخی مطالب طرح شده از سوی مدیران استان خوزستان تصریح کرد:اگر اوضاع را منفی و ناعادلانه ارزیابی کنیم کارایی از بین می رود.
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه در بخش پژوهش حداقل انتظار از دانشگاه ها حساس بودن نسبت به مسائل استان است یادآور شد:در بخش پژوهش باید ماموریت ها برای واحدهای علمی مشخص شود و تصمیم گیری های غیرعلمی را کنار گذاشت.
وی با اشاره به سند برنامه راهبردی علم و فناوری گفت:هر یک از دانشگاه های خوزستان رسالت و جایگاه خود را تبیین کنند و به این بسنده نکنند چرا که نقش دانشگاه ها در برنامه ششم تنها محدود به بخش علم و فناوری نیست.
واعظ مهدوی در ادامه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه دانشگاه ها مسائل و مشکلات استخراج شده و هر دانشگاه باید با توجه به پتانسیل های خود فعالیت کند و در این برنامه دیدگاه استراتژیک باید ۱۰۰ ساله باشد.
در این نشست روسای دانشگاه های استان خوزستان مطالبات و مشکلات خود در زمینه بودجه و کسری را در حضور معاون آموزشی فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مطرح کردند.
معاون آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر سه روزه خود به خوزستان از برخی روستاها و اماکن آموزشی و دانشگاه های استان دیدن کرد و از نزدیک در جریان نیازها و کاستی های این واحدها قرار گرفت.