به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ فریدون حسنوند در حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از شهروندان اندیمشک گفت: امروز میخوام در مورد دیکتاتور واستون صحبت کنم، دیکتاتوری که همه در تب و تاب بودند تا او نباشد. دیکتاتوری که دیشب هم شعارها برعلیه آن می دادند :” مرگ بر حسنوند دیکتاتور

چه دیکتاتوری هستیم که دوازده سال مرگ گفتید و شب نامه نوشتید و فحش دادید وما کاری هم با شما نداشتیم ؟!

من می خواهم از یک دیکتاتوری بگویم که اعمال و رفتار آن شاید برای بخشی از جامعه و افراد ناشناخته است . شاید بخشی از جوانان ما عملکرد او را نمی دانستند. دیکتاتوری که صدایش در سازمان ملل نمایانگر حضور اندیمشک در عرصه بین الملل بود. دیکتاتوری که در بین المجالس اسلامی نمایانگرحضور مردم اندیمشک بود . دیکتاتوری که حضورش در اجلاس اپک نام اندیمشک را می آورد .

دیکتاتوری که تریبون مجلسش شهری هزار شهید و سنگربان کرخه و دز را به گوش جهانیان می رساند . دیکتاتوری که عشق آن مردم بودند و دیکتاتوری که برای ایام فاطمیه دل سوخته  بود . دیکتاتوری که خادم اهل بیت بود.

 دیکتاتوری که فرمانده بسیج بود . دیکتاتوری که خادمی در دستگاه امنیتی بود . دیکتاتوری که برگزاری جشن نیمه شعبان را عشق خود می دانست . دیکتاتوری که رفتن به عرفه در مرز خسروی را برای احترم به حسین ابن علی پیشه می کرد .

دیکتاتوری که ۳۳ ماه جبهه بود و زخم ها بر بدن داشت . شیمیایی شد و حرف نزد .دیکتاتوری که زمانی نماینده شد سعی کرد سربلندی شهرش و سرافرازی مردمش اوج آمال و ارزوهایش باشد . دیکتاتوری که کوچک و بزرگ از او به ” فریدون ” نام می بردند . دیکتاتوری که کوچه و پس کوچه های شهرش و در روستاها و شهرک های دیارش شب های زمستان و ظهرهای گرم تابستان می گشت تا شاید دردی از دل مردم بردارد و گوشه ای از زخم آن ها را مرهم گذارد .

دیکتاتوری که در کارنامه خدمت اش گرفتن ۱۶ ردیف بودجه ملی بود . دیکتاتوری که ردیف ملی آبرسانی ، پروژه فاضلاب شهری ، بیمارستان الوار ، احداث راه آهن درود – خرم آباد – اندیمشک ، احداث کمربندی غرب و ده ها پروژه دیگر را مجوز گرفت . دیکتاتوری که احداث کارخانه سیمان حاصل تلاش او بود . دیکتاتوری که احداث سد بالارود نتیجه پیگیری او بود .

دیکتاتوری که مجوز پتروشبمی و پالایشگاه گرفت .دیکتاتوری که مجوز شهرک صنعتی ۱ و ۲ گرفت . دیکتاتوری که مجوز احداث نیروگاه دوم سد دز را گرفت . دیکتاتوری که مجتمع گلخانهای و شیلات و مجتمع دامپروری در این شهر احداث نمود . دیکتاتوری که کارخانه فرآورده لبنی و کارخانه آرد شهرش حاصل تلاش او بود .

دیکتاتوری که تجلیل از خانواده های شهدا ،مادران و همسران شهدا را وظیفه خود می دانست . دیکتاتوری که تجلیل از دانش آموزان را وظیفه ای برای ایجاد انگیزه و تشویق آنان می دانست . دیکتاتوری که ورزشکاران شهرش را تجلیل می کرد . دیکتاتوری که پدران عزیز شهدا را در روز میلاد علی ابن ابی طالب به منزل و ماوای خودشان دعوت می کرد و تجلیل می نمود . دیکتاتوری که فرزندان شاهد را در روز ولادت امام  علی ( ع ) در جشن پدران آسمانی همنوایی می کرد .

دیکتاتوری که ۱۵ اداره در این شهر را راه اندازی کرد . دیکتاتوری که راه ترابری آورد . سازمان تبلیغات اسلامی آورد . دانشگاه آزاد اسلامی آورد . اداره میراث فرهنگی آورد . اداره محیط زیست و هلال احمر آورد . اداره تجهیز و نوسازی مدارس آورد . دیکتاتوزی که اداره ثبت املاک  آورد . دیکتاتوری که اداره هواشناسی و دادگاه الوار آورد . دیکتاتوری که پیگیر ساختمان نظام پزشکی بود . دیکتاتوری که در این شهر انتقال خون ساخت  . دیکتاتوری که در این شهرساختمان مدیریت بحران را پیگیر بود . دیکتاتوری که ۱۱۰ پروژه آموزشی از مدرسه ، نمازخانه ، کارگاه ، آزمایشگاه و پژوهشکده و استخر و سالن ورزشی ساخت .

دیکتاتوری که در کارنامه اش آوردن اداره کل زاگرس به نام او ثبت شد و از بردن راه آهن به لرستان جلوگیری کرد . دیکتاتوری که نگذاشت پایگاه امام رضا تبدیل به مرکز ترک اعتیاد معتادین کل کشور شود . دیکتاتوری که نگذاشت اردوگاه انصار به محل اسکان افغانی های جنوب ایران شود . دیکتاتوری که ۳ شهر را در این  شهرستان مجوز گرفت . دیکتاتوری که شهرهای بیدروبه و آزادی و چم گلک حاصل تلاش او بود . دیکتاتوری که دغدغه اشتغال جوانانش را داشت و برای اینکار دهها پروژه را پیگیری کرد .

 این دیکتاتور شب ها و روزها در تلاش بود شاید جاده های سلامت ، پارک های محله ای و فدک احداث نماید . دیکتاتوری که قلعه مختار ساخت تا بگوید دز هم از آن ما است . دیکتاتوری که قلعه مختار را به عنوان مرکز تفریحی در جنوب کشور برای مردمش می خواست . دیکتاتوری که به دنبال شهرک دانشگاهی بود . دیگتاتوری که به دنبال شهرک ۲۰۰۰ معدنی شمال خوزستان بود . دیکتاتوری که به دنبال توسعه ۵۰۰۰ هکتار منطقه صنعتی و کشاورزی شمال خوزستان بود . دیکتاتوری که در این شهر برای مردمانش ۵ تالار پیگیری نمود تالار خورشید ،تالار معلم ، تالار فرهنگ ، دو تالار بزرگ در قلعه مختار و تالار غدیر در اولوار ، تالار شهید مطهری و مصطفی خمینی ساخت . دیکتاتوری که

۵ کانون پرورش فکری برای نونهالان و نوجوانان دختر و پسر شهرش را پیگیری کرد تا احداث شود . دیکتاتوری که مرکز فنی حرفه ای در کوی شهدا و بیدروبه و الوارگرمسیری احداث کرد .

 دیکتاتوری که برای شهرش اتوبان اندیمشک – خرم آباد و اتوبان اندیمشک – اهواز را پیگیر بود . دیکتاتوری که پل پاسداران و پل رسالت ، زیرگذر سد دز ، میدان و زیر گذر کوی جمهوری اسلامی ، پل دوم بالارود ، پل کنار شهرک آزادی و پل رو گذر کمربندی اندیمشک را پیگیری می کرد .

دیکتاتوری که برای جوانانش ۱۶ زمین چمن ساخت و ۱۰ سالن ورزشی . دیکتاتوری که استخرهایی به استخرهای شهرش اضافه نمود .

دیکتاتوری که نمازخانه می ساخت . دیکتاتوری که بوستان قرآن و احداث کرد . دیکتاتوری که برای شهرش مجتمع فرهنگی از سازمان تبلیغات می خواست . دیکتاتوری که قران و مفاتیح به مساجد هدیه می نمود .

 دیکتاتوری که پیست موتور سواری برای جوانان شهرش در جاده سد دز احداث می نمود . دیکتاتوری که برای کارگرانش استخر سرپوشیده و سالن ورزشی و زمین چمن احداث کرد .

دیکتاتوری که برای بازنشستگانش کانون و تالار مهر که دو پروژه استان بود که فقط دو شهر اهواز و اندیمشک برای بازنشستگانش می ساخت .

دیکتاتوری که ۵۰۰۰ پایه تلسکوپی به شهرش آورد تا شهرش روشن و از تاریکی نجات یابد . دیکتاتوری که چهار ایستگاه برق به شهرش آورد تا شاید مشکل برق شهرش حل شود .

دیکتاتوری که بیمارستان امام علی را تکمیل و تجهیز نمود . دیکتاتوری که بیمارستان الوار را مجوز و بودجه و ردیف گرفت تا آن دیار محروم صاحب بیمارستان شود . دیکتاتوری که بیمارستان آمبولانسی برای شهرش آورد . دیکتاتوری که پایگاه های اورژانس در شهرش احداث نمود . دیکتاتوری که ده ها تجهیزات پزشکی از جمله سی تی اسکن و سی آر به شهرش آورد . دیکتاتوری که ده ها امبولانس و امکانات برای شهرش می خواست .

دیکتاتوری که بنا بود اندیمشک را از اتوبان اندیمشک – دهلران به ایلام و مهران وصل نماید . دیکتاتوری که قرار بود راه آهن اندیمشک از اندیمشک به دهلران و ایلام و مهران و به کربلای معلا وصل شود .

دیکتاتوری که می خواست شهرش هفت قطب صنعتی و توسعه ای داشته باشد . دیکتاتوری که جاده کمربندی غرب ساخت . دیکتاتوری که در مناطق مختلف مرکز مخابراتی و ای تی اس پیگیری می کرد .

دیکتاتوری که در ساخت مصلا پیش قدم بود و بودجه می داد. دیکتاتوری که در ساخت حوزه علمیه برادران و خواهران بودجه گرفت و یار و یاور بود . دیکتاتوری که مساجد را سنگر می دانست و به آن ها در تجهیزشان کمک می نمود .

دیکتاتوری که پارکهای محله و بوستان های محله ای احداث نمود و جاده های سلامت برای شهرش می خواست .

دیکتاتوری که طرح فاضلاب شهری را برای شهرش امتیاز گرفت و عملیات آن را در شهر آغاز نمود .

دیکتاتوری که تاسیسات آبرسانی شهرش را برای سی سال آینده تضنین نمود .دیکتاتوری که آبرسانی به الوار گرمسیری را انجام داد .

 دیکتاتوری که به دنبال این بود که نام اندیمشک در صدا و سیما در سالروز چهار آذر جهانی شود و نام اندیمشک به نام دفاع مقدس ماندگار شود . دیکتاتوری که همیشه می خواست شهرش ولایتمدار باشد و با بیست هزار نفر از مردم اندیمشک با پای پیاده در دوکوهه بیعتی با امام و ولی و مقتدای خود داشت .

دیکتاتوری که دغدغه اش رشد و پیشرفت شهرش بود . دیکتاتوری که دغدغه پیران و جوانان شهرش را داشت . دیکتاتوری که می خواست اندیمشک زنده بماند . دیکتاتوری که حق فرزندان اندیمشک را مدیریت های ملی و استانی می دانست . دیکتاتوری که نمی گذاشت کسی به حق مردم تعرض کند . دیکتاتوری که  با آوردن مسولین ، دولت ها و ورزا و همه مسولین رده بالا ، اندیمشک را به آن ها متصل می کرد .

دیکتاتوری که بودجه دو و نیم میلیاردی اندیمشک را به صد و پنجاه میلیارد بعد از ۱۲ سال نمایندگی رساند . این دیکتاتور می خواست اندیمشک همیشه به نام یک شهر همیشه انقلابی بماند ، فرزندانش رشد کند و برای آنان خانه و ماوایی داشته باشد .

دیکتاتوری که اگر وظیفه نداشت در کنار پروژه باشد اما می ماند و تا اندیمشکش سربلند ، الوارش از محرومیت رها ، شهرک هایش رو به توسعه و کوی لورش عمران و ابادانی داشته باشد .

این دیکتاتور دغدغه مردم داشت . این دیکتاتور دغدغه پیشرفت اندیمشک داشت . این دیکتاتور به دنبال نام و نان نبود این دیکتاتور ۱۲ سال همسر و فرزندان را در این شهر گذاشت و درحالی که می توانست کنار آن ها بماند . این دیکتاتور گرفتن مسولیت برای خانوده خود را یک ظلم می دانست اگر چه حق آن ها شاید گرفتن پست بود . این دیکتاتور بسیاری از اموال و املاک خود را در راهی داد که سال ها برای آن تلاش می کرد . این دیکتاتور با مردمش صادق بود و این دیکتاتور هیچگاه مردمش را فراموش نکرد . این دیکتاتور به  بوشهر رفت اما دلش را اندیمشک جا گذاشت .و از تریبون های بوشهر و صدا و سیمای آن از نام اندیمشک و مردمان شریفش می گفت . این دیکتاتور هیچگاه

نمی خواست بر مردمانش گرد محرومیت و غبار بی احترامی افشانده شود .

و این دیکتاتور سعی می کرد نوکر و خادمی باشد نه رییسی و نه نماینده ای.

ایا به این دیکتاتور باید مرگ گفت ؟

اگر دیکتاتورها این چنین هستند:

 باید به این دیکتاتور ها سپاس گفت.

 سپاس دیکتاتور، سپاس دیکتاتور .

در فرهنگ ما امروز باید گفت : ” درود بر دیکتاتور ” دیکتاتوری که مردمی است .دیکتاتوری که آزادی خواه است . دیکتاتوری که خادم است   دیکتاتوری که صادق است . دیکتاتوری که مردمی است . دیکتاتوری که تلاش گر است . دیکتاتوری که فرهنگ دوست است . دیکتاتوری که هنردوست است و مردمش را عاشق است .

دیکتاتوری که نونهال و نوجوانش با او رابطه عاطفی داشت

   دیکتاتوری که امروز دیدم مادرم روی بستر بیماری یا فاطمه می کرد و می گفت : ” یا فاطمه کمکش کن “

لب خوانی مادری را دیدم که داشت متوسل به فاطمه الزهرا می شد .

باید امروز هیتلر دیکتاتور باشد یا حسنوند ؟

 آیا حسنوند دیکتاتور است که در سختی ها و رنج ها در کنارمردمانش بود ؟

 چه دیکتاتوری که باطراحی همین فرد ، برای او شب نامه ها می نوشتند ، برای او با طراحی همین فرد برای او فتنه ها درست می کردند . برای او با طراحی همین فرد برای پروندها ساختند ! برای او با طراحی همین فرد رد صلاحیتش کردند . با طراحی همین فرد از حقش محرومش کردند و با طراحی همین فرد تهمت ها و جفاها در حقش روا داشتند .

من چه دیکتاتوری هستم که با داشتن قدرت و جایگاه و نفوذ نمایندگی برخورد نکردم و سکوت کردم پس این را می توان دیکتاتور مدرن نام نهاد ؟!

به نسل عزیز جوان عرض می کنم . به برادران عزیزم که فکر کردند وقتی حسنوند می خواست کاندیدا شود به او گفتند جوان ، حسنوند موهای تو را خواهد زد ، زندان خواهد ساخت اما  دانشگاه ساختم . به او گفتند شلوارلی ها را پاره می کند اما بنده از او تجلیل کردم . به اون گفتند حسنوند اگر بیاید خیابان های شهر را تفکیک و زنان و مردان را از هم جدا خواهد کرد ، او طالبانی است ، جالب است امروز به حسنوند می گویند هیچ اعتقادی به دین ندارد .

 در تمام دوران زندگیم افتخارم، نوکری مردم شهرم هست . غرض از بیان این عرایض این است که خواستم بدانید اگر بعضی ها با گفتن مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر حسنوند تحریک می شوند آن ها می خواهند اندیمشک شهرک صنعتی نداشته باشد . کارخانه سیمان نداشته باشد. بالارود نداشته باشد . بیمارستان نداشته باشد . فدک نداشته باشد . راه آهن اندیمشک جای دیگر باشد . آزاد راه جای دیگر و از همه امکانات محروم شوید . فرزندان شهر عزل شوند . مدیران حذف شوند . و شهر به یغما برود و این شهر از بودجه و پروژه محروم بماند .

چگونه است که فردی به نام حسنوند دیکتاتور است اما پیگیر عمران و آبادانی است ، از فرهنگ و هنر می گوید . از دین و مذهب طرفداری می کند . عاشق دین و ولایت است  و خادم و نوکر مردم است .

 یا سیاسی نیستید یا درس سیاسی نخوانده اید یا با واژگان درس سیاسی بیگانه هستید .

امروز مردم آگاه و هشیار هستند . بیایید مردم آگاه ما در زیر باران ایستادند . مردم ما در زیر باران در صفوف فشرده به هم ماندند تا چه بگویند ؟

تا بگویند تصمیمی گرفته ایم حتی با باران هم ذره ای تزلزل در آن بوجود نخواهد آمد .

مردم ما ، مردم بزرگ و مردم مهربانی هستند . شاید از حسنوند گلایه ها داشنه باشند ، شاید عملکرد و رفتار او نیز اشکالاتی داشته باشد . و شاید نگران از برخی رفتار و برخورد دوستان و همراهان حسنوند هم باشند اما این مردم ، مرد بزرگ و وفادار و اهل معرفت هستند .

این کتاب پراز حرف و این دل پر از درد خیلی صحبت ها دارد به هرحال باید گاهی مواقع باید سکوت کرد .

به بعضی ها می خواهم عرض کنم : ” ای برادر و ای خواهرم ، امروز اندیمشک با دیکتاتور همراه است چون دیکتاتورهای واقعی را شناختد . “

 آیا می دانید در روز گذشته در مدرسه راه آهن یک بچه کلاس سوم به نام ” پاپی ” ایل بزرگی که به دروغ گفتند حسنوند به او تهمت و توهین کرده است همان ایلی که دیدند همه برای حسنوند ستاد زدند ، آن بچه دیروز شعار به نفع حسنوند داد ، مسولین مدرسه او را احضار کردند ، از او بازخواست کردند که چرا برای حسنوند شعار می دهی . خیلی جالب است که آزادی خواهان و مخالف دیکتاتوری یک بچه کلاس سوم را سین جین می کنند اما رییس آموزش و پرورش آن در شهر سخنرانی می کند ، تجمع راه می اندازد از امکانات و مکان دولتی استفاده می نماید برای آن فرد خاص . آنها آزادی خواه اما بچه کلاس سوم عاشق اندیمشک می گوید حسنوند و اورا احضار می کنند واقعا عجب دموکراسی و آزادی خواهی !!!

مگر نه تمام ادارات قلع و قمع شدند :

 بگوید زیودارمدیر کل راه آهن را چه کسی عزل کرد ؟

بگوید درویش زاده را چه کسانی عزل کردند ؟

 بگویید گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان را چه کسی حذف شد ؟

 بگویید میردریکوند میرمحمدی مدیرکل اوقاف چگونه عزل شد ؟

بگویید رادکیا نظام مهندسی چگونه تنها ماند؟

 بگویید حسنی پور و فلاح که برای نظام پزشکی رای اوردند چگونه حذف شدند؟

چه کسی رحمان قلاوند مدیر کل فنی و حرفه ای استان را عزل کرد ؟

 بگویید چه کسی مجتبی صدیق ، معاون فرماندار را عزل کرد ؟

 بگوییدچه کسانی آموزش و پرورش را بارها شخم زدند ؟

ما نمی خواهیم سخنی بگوییم قصد داریم بعضی گوشه ای از اتفاقاتی که در شهر اتفاق افتاده بصورت گذرا یادآوری کنم .

بعضی ها خیال می کنند چون خودشان حافظه ندارند دیگران هم یادشان می رود،  این مردم به خاطر دارند . ضرب المثلی معروف هست که می گوید دروغگو فراموش کار است . در شهر ما هم نماد دهقان فداکار مشخص است و نماد چوپان دروغگو هم مشخص است .

عرض آخرم این است که با نیروی انتظامی و شورای تامین محترم و دستگاه قضایی همکاری کنید حتی اگر کاری برعلیه ما کردند هیچ نگویید . ما قصد داریم که پنج شنبه تمام بنرهای خودمان را از سطح شهر جمع آوری کنیم . بعضی ها قصد دارند در روز پنج شنبه بلندگو راه بیاندازند و بگویند حسنوند رد صلاحیت شده است . توقع ما از استاندار بزرگوار و برادر عزیزمان جناب دکتر مقتدایی خواستار صیانت از آرا هستیم . توقع ما عدالت و اجرای نظم است . توقعی ما رعایت قانون است و جز رعایت آن هیچگونه انتظاری نداریم .

رهبر عزیزما فرمان دادند و دستور دادند که رای مردم حق الناس است این رای پاسداری و صیانت شود چه در موقع رای دادن و چه در زمان شمارش آرا  و ما یقینا می دانیم شورای نگهبان محترم ما و هییت محترم ما به خوبی نظارت می کند و دستگاه های دیگر پیگیری کنند آن ها هم مانند ما دغدغه دارند و استاندار محترم ما همراهی خواهد نمود و ما نیز از باب دغدغه و دلسوزی این ها را عرض کردیم  اگر چه در نظام مقدس ما ۳۷ شال است انتخابات صورت می گیرد سالم ، آگاهانه و مردم در انتخاب مستقل  و این یکی از نکته های بارز انقلاب و مردم سالاری دینی ما است . ما هم می خواهیم در این راستا مسئولین همراه باشند .

برادر و جوانان عزیز ، برخی ها طراحی کرده اند به ستادها تعرض کنند  به بعضی از افراد توهین کنند ، بعضی از افراد را بزنند و شما عکس العمل نشان ندهید هیچ واکنشی نشان ندهید چون آدم به مرده لگد نمی زند !

به هر حال از هوادارانم  خواهش می کنم  قانون و امنیت ، وحدت و امنیت و آرامش را رعایت کنند .