به گزارش خوزپرس، پیمان کاظمی نژاد عصر دوشنبه در نشست خبری با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: سالانه در دو نوبت و یا حتی سه تا چهار نوبت عملکرد شهرداری ها را ارزیابی می کنیم. در زمینه تفریق بودجه، امور اداری و استخدامی بر عملکرد شهرداری های استان نظارت می کنیم.

وی افزود: در بحث استخدامی هیچ مجوز استخدامی بدون آزمونی را نداده و اگر غیر از این هم مشاهده شود، خلاف قانون است.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان تصریح کرد: در ثبت آثار باستانی شوش شهرداری هم همکاری داشت و در همین همکاری پیشنهاد شد تا از شهرداران توانمند برای رفع مشکلات سایر شهروندان در قالب طرح شهر یار کمک شود. در رامشیر، هندیجان و شادگان برای نخاله و زباله ها و همچنین در هفتکل برای لایروبی جوی ها از شهرداران توانمند همکاری گرفتیم.

کاظمی نژاد بیان کرد: در یک حرکت جهادی و بسیجی به مدت سه یا چهار روز امکاناتی از قبیل ماشین آلات و نیروی انسانی را برای حل مشکلات به شهرهای کم برخوردار کمک کنند. امیدبخشی، حل مشکلات در زمان کم و ایجاد اطمینان برای مردم از جمله نتایج اجرای این طرح هستند. حتی در تریبون های نماز جمعه هم از اجرای این طرح تجلیل کردند.

وی عنوان کرد: هفت پروژه شاخص را برای ۲۷ شهر و همچنین بندرامام تعریف کردیم. تغییر گونه گیاهان شهری تحت عنوان نهضت سبز یکی از این پروژه ها است که با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان را به چهار قطب تقسیم کرده و با کاشت گیاهان و حتی مرکبات خاص هر منطقه به صورت تدریجی گونه کنوکارپوس را حذف می کنیم.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در ارتباط با شهردار کوت عبداله که برای مدتی عزل شده بود، گفت: بنا بر تشخیص، تصمیم و رأی شورای حل و اختلاف استان عزل شهردار کوت عبداله قانونی شناخته نشد.

کاظمی نژاد همچنین در خصوص شبهه دار بودن مجوز ساخت هتل در جاده ساحلی اهواز گفت: اگر قرار باشد که کاربری زمینی تغییر پیدا کند باید در کمیسیون ماده پنج آن را مورد بررسی قرار داد و در صورت صلاحدید تغییر کاربری انجام می شود.

وی یادآور شد: وزارت کشور به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در زمینه ماشین آلات همکاری هایی دارد و در واقع بخشی از هزینه خرید ماشین آلات را پرداخت می کند. سال گذشته ۵۸ دستگاه خودرو سنگین از جمله لودر، آتش نشانی نیمه سنگین، حمل زباله نیمه سنگین، کمپرسی و مینی لودر را خریداری کردیم.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان ادامه داد: امسال نیز ۳۳ دستگاه دیگر را تا پایان سال تحویل می گیریم. وزارت کشور همچنین به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در زمینه اختصاص قیر همکاری دارد.

کاظمی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری ها دارای گسترده ترین نظام کاری هستند، تأکید کرد: شهرداری ها تخلفات مختلفی از جمله استخدامی های غیرمجاز، املاک، حقوقی و مسائل قراردادی را دارند.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماه نخست سال ۴۹۰ میلیارد تومان در قالب آلایندگی و ارزش افزوده بین ۷۶ شهر استان توزیع شده است. نسبت به سال گذشته تنها سه درصد افزایش پیدا کرد.

منبع:مهر