به گزارش خوزپرس از اهواز، به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز و فردا فعالیت سامانه بارشی به ویژه بعد از ظهرها و شب، سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: سامانه مذکور طی روز چهارشنبه ضمن فعال‌تر شدن، در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات تداوم خواهد داشت.

سبزه زاری ادامه داد: با توجه به ماهیت فصل بهار و همچنین بالابودن شاخص‌های ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه ای در بیشتر نقاط استان مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط وجود دارد؛ پنجشنبه از شدت بارش ها کاسته خواهد شد و فقط در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات بارش‌های پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی امروز تا چهارشنبه با توجه به وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید، احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی وجود دارد. در این مدت شمال خلیج فارس مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اهواز و گتوند با ۳۴.۲ و دهدز با ۱۱.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۴.۲ و حداقل ۲۰.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی هشدارهای سطح زرد و نارنجی صادر کرده است.