به گزارش خوزپرس از شوشتر، سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: هر مسئله‌ای که ممکن است جان و سلامتی حتی یک نفر را در وقوع بحران احتمالی ناشی از بارندگی شدید به خطر بیاندازد، باید به صورت فوری از آن جلوگیری شود و تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی اتخاذ گردد.

وی افزود: طبق اعلام هواشناسی، هشدار سطح قرمز صادر شده و این صرفاً محدود به شهرستان ما نیست، بلکه در نقاط بالادست هم همین وضعیت ممکن است پیش بیاید. لذا آمادگی برای مقابله با سیلاب و باد شدید به خصوص در مناطق مستعد آبگرفتگی باید در همه دستگاه‌های عضو ستاد وجود داشته باشد.
رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شوشتر ابراز کرد: از اواخر وقت دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه که رگبار شدید و باران همراه با وزش باد پیش بینی شده، سواحل رودخانه‌ها و پارک‌های ساحلی باید مسدود شوند. همچنین فعالیت قایق‌ها در این زمان ممنوع بوده و نباید در سطح رودخانه گردش داشته باشند.
سید موسوی گفت: نقاط مستعد آبگرفتگی باید همین امروز مورد بازدید دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و اقدامات لازم برای رفع یا کاهش خطرات احتمالی به لحاظ وقوع بارندگی با جدیت انجام شود.
وی ضمن اعلام لغو تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌ها تا زمان پایان اعلام آماده‌باش ستاد مدیریت بحران اذعان کرد: حضور کلیه مدیران دستگاه‌ها در محل خدمت و برقراری کشیک شبانه روزی و دیگر موارد باید به گونه‌ای باشد که مجموعه شهرستان برای وقوع خطرات احتمالی در آماده باش کامل قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین امور عشایر نسبت به صدور اطلاعیه و اخطار به عشایر در معرض خطر آبگرفتگی اقدام کند.
وی بر ضرورت همکاری مدیران شرکت‌ها از محل مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: هم افزایی اعضای ستاد بحران و آمادگی آن‌ها برای مقابله با هرگونه شرایط بحرانی و استفاده از ظرفیت بسیج و هلال احمر و نیروی انتظامی و شهرداران نیز به جد در دستور کار خواهد بود.