به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب شنبه شب در نشست صمیمی با مدیران بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ظرفیت و عظمت کشاورزی استان خوزستان نیازمند هم‌فکری، هم‌افزایی و ارایه طرح‌های جدید است و تفکر سنتی پاسخگوی مشکلات استان نیست و فقط موجب صرف هزینه و ناامیدی می‌شود.

 

وی بر ضرورت همکاری نخبگان کشاورزی برای حل مشکلات تاکید کرد و افزود: باید با همکاری نخبگان کشاورزی بتوانیم طی یکسال صدها گام در این حوزه به جلو برویم.

استاندار خوزستان گفت: زمانی که تفکر نخبگان در اختیار مدیران کلان استان قرار بگیرد و هم‌افزایی شود تحقیقات به رشد منجر خواهد شد.

حسینی‌محراب اضافه کرد: برای رسیدن به طرح‌های ایده‌آل و تولید بیشتر باید طرح کارشناسی داشته باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: مصرف بهینه آب کشاورزی و افزایش عملکرد محصولات باید توسط نخبگان این حوزه طراحی شود و حرکتی نو ارایه کنند.

وی با انتقاد از اینکه جهاد کشاورزی در یکسال گذشته در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مورد نظر رهبر معظم انقلاب پیشقدم نشده گفت: این طرح باید به سود کشاورزان اجرا شود.

حسینی‌محراب اظهارکرد: خوزستان باید استان اول در حوزه شیلات باشد و بتوانیم با کشورهایی که در تولید آبزیان فعال هستند رقابت کنیم و بازار منطقه را به دست گیریم.

استاندار خوزستان افزود: کشورهای مختلف برای کسب بازار محصولات وارد جنگ شده‌اند که محصولات شیلاتی و کشاورزی خوزستان نیز توانایی رقابت با آنها را دارند که باید ورود کنند.

وی با اشاره به تلاش کشورهای مختلف برای جذب بازار تصریح‌کرد: باید کاری کنیم با تولید محصولات باکیفیت بازار را از رقبا بگیریم و اجازه ندهیم کشورهای همسایه جای ما را پُر کنند.

حسینی‌محراب با بیان اینکه بازار برخی محصولات کشورمان مانند سیگار در اختیار چند کشور غربی است، اضافه کرد: در واقع می‌خواهند انحصار بازار محصولات را همچنان داشته باشند و رقیب نداشته باشند.

 

استاندار خوزستان به تبلیغات منفی برخی کشورها علیه محصولات کشاورزی ایرانی اشاره کرد و گفت: این تبلیغات باعث شده تاجران برخی کشورها به محصولات ایرانی اعتماد نکنند و محصولات کشورمان به فروش نرسد.

وی بر ضرورت رقابت برای بازاریابی محصولات کشاورزی و ثبات فروش تاکید کرد و گفت: باید قوانین ثابتی در خصوص گمرک و صادرات محصولات کشاورزی وضع شود تا بازار محصولات ثابت بماند و تولید محصولات کشاورزی موجب ثروت‌آفرینی و ایجاد آرامش در استان شود.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات موجود در کشور در خوزستان فراهم است، ادامه داد: باید با مدیریت علمی، عقلانی و همفکری مدیران جهادی برای انتقال تجارت، کشاورزی خوزستان را نجات داد.

استاندار خوزستان بیان کرد: کشاورزان باید تحصیلات عالیه داشته باشند تا بتوانند تولید محصولات را به صورت علمی مدیریت کنند و بازار را به دست بگیرند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که تحقیقات علمی در مزرعه اجرا نشود سودی حاصل نخواهد شد و کشاورزان همچنان ضرر خواهند کرد.

وی گفت: باید از تجربیات دیگر کشورها در تولید محصولات کشاورزی استفاده کرد تا شاهد رشد تولید باشیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات بخش‌های مختلف کشاورزی خوزستان در حضور استاندار مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.