به گزارش خوزپرس از اهواز ؛ عبدالله افرازه شهاوند امروز، ۲۶ دی ماه در ستاد انتخابات استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: تمهیدات انتخاباتی نباید با جدول زمانبندی انتخابات موازی باشد. ضمن این که دو نوبت نیز مانور داریم تا میزان آمادگی حوزه های انتخاباتی را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات مساله کشور است و همه باید پای کار باشند و هیچ قصوری از هیچ کسی پذیرفتنی نیست. دوستان در کمیته پشتیبانی باید نسبت به تمهیدات ماده ۱۳ قانون انتخابات پای کار باشند. ضمن این که کمیته پشتیبانی از هم اکنون نسبت به امضای تفاهم نامه با شرکت های بزرگ استان جهت تامین امکانات اقدام کند و اصلا به صورتجلسه و مصوبات جلسه اکتفا نشود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: انتخابات حیثیت نظام است و هیچ مسئله ای در چه در عرصه داخلی و چه خارجی مهمتر از انتخابات نیست. پس کار از همین الان باید محکم و جدی گرفته شود.

وی بیان کرد: همچنین داوطلبان تا ۲۵ بهمن ماه فرصت دارند نسبت به تغییر حوزه انتخابیه خود اقدام کنند. ثبت تقاضای دواطلبان هم از روز گذشته، ۲۵ دی ماه برای استفاده از ظرفیت صدا و سیما آغاز شده است.

افرازه شهاوند عنوان کرد: سرکشی انتخاباتی از شهرستان ها را هم شروع کرده ایم و مشکلات بررسی می شود. شهری مثل رامهرمز در بحث لجستیک انتخابات نیاز به کمک دارد که از همین الان باید شهرستانی را به عنوان شهر معین آن انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر انتخاب و ساماندهی اعضای شعب و بحث آموزش، افزود: این دو موضوع در همه شهرستان ها حتما رصد شود، ضمن این که برخی فرمانداران هنوز به صورت جدی پای کار انتخابات نیامده اند. همه باید بدانیم در حال حاضر هیچ مساله ای مهمتر از انتخابات نیست.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به زیاد بودن جمعیت سیار در نقاط شهر، گفت: هنوز امکان جانمایی برخی شعب سیار فراهم است و باید این شعب برای پارک‌های پر تردد و نیز خوابگاه ها در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کار انتخابات از روزهای آینده باید به روزانه باشد و نباید هفتگی باشد. جلسات ستاد انتخابات استان نیز باید هر چند روز یک بار برگزار شود.

افرازه شهاوند بیان کرد: اطلاع رسانی به افکار عمومی نسبت به اصل انتخابات ضعیف است و کل کشور دچار این ضعف است. باید برنامه های محتوایی در این زمینه در نظر گرفته شود. برای اطلاع رسانی علاوه بر ظرفیت صدا و سیما باید از ظرفیت پایگاه های خبری و نیز فضای مجازی استفاده کرد و این ها اهمیت دارند. در بحث اطلاع رسانی، روابط عمومی ادارات هم باید پای کار بیایند.

وی با تاکید بر پاسخ به ابهامات مردم در بحث انتخابات و تقویت مقوله امید، گفت: گروه های جهادی، دبیران تشکل های دانشجویی، اصناف و اقشار مختلف و تشکل های مردم نهاد نیز باید در امر اطلاع رسانی انتخابات کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در ادامه نیز خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم انتخابات به صورت آنلاین برگزار شود و نباید اجازه دهیم ابهام به وجود بیاید. همچنین الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در آبادان به ترمیم ذهنیت منتقدان کمک می کند، البته به شرط آن که فرایند فنی و الکترونیک آن بدون نقص برگزار شود.

انتهای پیام