به گزارش خوزپرس از اهواز به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی در نشست پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خوزستان و کرمان در خصوص برگزاری انتخابات به عنوان مهم‌ترین رویداد سال جاری کشور بیان کرد: باید با ایجاد تدابیر پیشگیرانه، زمینه رقابت سالم، امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات را فراهم کرد.
وی گفت: انتظار می رود هیات‌های نظارت و بازرسی، عوامل انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی در پایش دقیق روندها، فرآیندها، جریانات، رفتارها و عملکردها در فضای مجازی فعالانه نقش‌آفرین باشند.

دهقانی اظهار کرد: مشارکت سازنده، مدیریت هماهنگ، نظارت موثر و همکاری همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط و دارای مسئولیت و اتخاذ رویه واحد در روند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مسیر عملیاتی نمودن برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه انتخابات می‌تواند باعث انسجام بخشی بهتر امور و توفیق در اقدام و عمل شود.
وی با بیان اینکه در قانون جدید انتخابات، داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند به صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند گفت: سازمان بازرسی استان برای بهره‌مندی عادلانه نامزدها از امکانات، باید نظارت مستمر بر این موضوع داشته باشد.
رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: با توجیه نامزدهای انتخاباتی و انجام برنامه‌های پیشگیرانه، شاهد کمترین تخلف و جرم در حوزه‌های انتخاباتی استان خواهیم بود.
دهقانی گفت: در صورت مشاهده یا گزارش هر نوع جرائم و تخلفات انتخاباتی، شعب ویژه‌ای در تمامی بخش‌ها پیش‌بینی شده و روال دادرسی حسب مورد و به‌صورت فوق العاده انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۱ اسفند ماه امسال ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

دادگستری خوزستان کمیته‌ای ویژه تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل داده است.