همه ما به خاطر داریم سهراب گیلانی در بدو ورود به انتخابات در سال ۹۴ با شعارها ، و وعده های رنگارنگ از جمله اشتغال ۴۰۰۰ نفر آمد تا بتواند رای مردم را برای رسیدن به صندلی سبز جذب نماید ؛ شعارهایی که بعد از ۸ سال برای مردم شوشتر و گتوند به عنوان شعار و وعده پوچ و توخالی نمایان شده است.

استخدام هایی که گفته میشود نقش گروه اشتغال دفتر نماینده در آن پررنگ بوده است و همین امر موجب یاس و ناامیدی جامعه جوان شده است . اخیرا نماینده شوشتر با انتشار کلیپی تبلیغی از استخدام ۶۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش شوشتر در سالهای گذشته خبر داده است . که این خبر مایه تعجب مردم شوشتر ؛ و خصوصا متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش شده است .

بنظر میرسد برای جذب نورچشمی ها این استخدام ها در سکوت صورت گرفته است ؛ و حالا که آبها از آسیاب افتاده است می خواهند بعنوان عملکرد درخشان خود آنرا جار بزنند !

سهراب گیلانی که بعد از ۸ سال هیچ صحبت و یا پاسخی به رسانه ها و* *افکار عمومی برای شعار ۴۰۰۰ شغل و همچنین استخدام های فله ای در شوشتر نداشت ، یکباره با انتشار کلیپی عنوان کرده است من ۶۰۰ نفر در آموزش و پرورش شوشتر استخدام کرده ام و آن هم بومی های شهرستان ؛ آقای گیلانی بهتر است در مورد نحوه استخدام و چگونگی گزینش این افراد توضیح بدهد و اسامی این ۶۰۰ نفر را برای تنویر افکار عمومی منتشر نماید و بگوید آیا معیار استخدام این افراد فقط همراهی با نماینده در انتخابات بوده است؟؟ یا بر اساس شایسته سالاری و طبق قانون استخدامی کشور گزینش شده اند ؟؟و آقای گیلانی باید پاسخ دهد در کلیه استخدام های گذشته چه نقشی داشته است و آیا هنوز اسراری در مورد تعداد و نحوه استخدام ها وجود دارد ؟؟؟

باید اشاره کنم که سال ۹۱ به دلیل کمبود نیروی انسانی تمام پرسنل نهضتی در آموزش و پرورش کشور جذب شدند و هر شهرستانی که نیرو کم داشت ؛ با استفاده از نیروهای جوان سهمیه شهرستان های دیگر استفاده می کردند و متعهد می شدند که در آن شهرستان باید خدمت کنند و در همه کشور بدین منوال عمل میشد ؛ و فقط مختص شوشتر این اتفاق نیفتاده است و آقای گیلانی بجای بازی با کلمات بهتر است بگوید معیار استخدام چه بود و چرا از یک خانواده 3 تا 4 نفر در یک دستگاه استخدام شدند و از یک خانواده نیازمند حتی یک نفر استخدام نشده است ؟؟

حال که صحبت آموزش و پرورش شده است ؛ خوب است که آقای گیلانی بگوید ؛ با توجه به اینکه نیمی از سال تحصیلی گذشته است ؛ چند مدرسه بدون معلم در شوشتر وجود دارد ؟ و آیا عملکرد ریاست آموزش و پرورش قابل قبول است ؟
و آیا آقای گیلانی مطلع است که رتبه آموزشی شهرستان در این هشت سال چقدر سقوط کرده است ؟

سئوال دیگری که آقای گیلانی باید پاسخ بدهد ؛ در مورد نیروهای پیش دبستانی شوشتر است که سالهاست تعیین و تکلیف نشده اند . در صورتیکه ۴ سال زمان کافی داشتند تا برایشان کاری انجام بدهند و اینک در آستانه انتخابات تاریخ انقضا وعده هایش تمام شده است ! و قطعا انتشار فیلم جذب ۶۰۰ نفر در آموزش و پرورش باعث شده است که نیروهای پیش دبستانی چشمانشان را باز کنند . استخدام های فله ایی مدتهاست که مورد اعتراض شهروندان شوشتر و گتوند است و گفته میشود استخدام ها بر اساس شایسته سالاری و یا آزمون صورت نگرفته است ، و رابطه نقش مهمی در استخدامی ها داشته است و تمامی دست اندکارانی که در مورد استخدام حق الناس کرده اند ؛ روز قیامت باید پاسخگوی بیش از 10 هزار جوان بیکار در شهرستانهای شوشتر و گتوند باشند.

بخش اول