به گزارش خوزپرس از اهواز ؛ آیت الله عبدالکریم فرحانی ظهر امروز سه شنبه در مراسم ملی شکوه ایثار که به مناسب روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار اظهار کرد: سنگ بنای تمدن ولایی را یک مادر گذاشته است، تمام انبیا الهی از حضرت ابراهیم (ع) تا نبی اکرم (ص) همه مدیون یک مادر هستند و امروز برخی از اندیشکده های آمریکایی از این نگاه قرآن متأثر هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مکه را مردم و حضرت ابراهیم (ع) درست نکردند بلکه مکه را یک مادر و فرزند ساختند لذا جایگاه زن و مادر خاص و ویژه است.

وی افزود: رهبر فرزانه از مادران صحبت می‌کنند و در دیدار اخیر مردم کرمان و خوزستان نیز وقتی از علی هاشمی صحبت داشتند بلافاصله گفتند که مادر ایشان تا همین اواخر زنده بود.

آیت الله فرحانی ادامه داد: نسل دفاع مقدس را مادران شهدا و نسل دفاع از حرم را همسران شهدا تربیت کرده‌اند؛ انقلاب اسلامی به برکت امام، مادران و همسران شهدا نسلی را تربیت کرده که برای اولین بار، ایران در ۲۰۰ سال گذشته در یک جنگ جهانی با حضور بیش از ۸۰ کشور حتی یک متر از خاکش را نداد.

وی اضافه کرد: فرزندان شما، شهدای بزرگ استان خوزستان، ایران را نجات دادند، آنها تک و تنها ایستادند و در جریان هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مساله مهم امروز دنیا را غزه اعلام و عنوان کرد: اینها به خاطر وجود نسلی است که شما مادران و همسران شهدا تربیت کرده‌اید؛ امروزه اندیشکده آمریکایی می‌گویند ایران دو پرچم دارد، یکی پرچم سرخ حسینی و دیگری پرچم سبز مهدوی، ارتباطی که ایران بین این دو پرچم به وجود آورده سبب شده تا ابر قدرت غرب آسیا شود.

آیت الله فرحانی عنوان کرد: ما مادران و پدران شهدا را از دست نمی‌دهیم بلکه آنها ما را در ملکوت دعا می‌کنند. این موفقیت‌هایی که به دست می‌آوریم از شهدا، ولی خدا و مادران دل شکسته‌ای است که دعا می‌کنند، نه اینکه ما خود این موفقیت‌ها را کسب کرده باشیم.