به گزارش خوزپرس از اهواز، مسعود حمیدی‌نژاد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان در محل مدرسه دانش‌آموزان استثنایی رودکی در اهواز بیان کرد: توجه ویژه به دانش‌آموزان استثنایی و معلول باید از روی تکلیف و وظیفه انجام شود.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تحول خوبی در حوزه فضای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی استان رخ داد.

حمیدی نژاد ادامه داد: در کنار ساخت چهار مدرسه ، چندین زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی و کلاس‌های تخصصی برای دانش‌آموزان استتثنایی استان افتتاح شد.

وی ضمن قدردانی از خیران در همراهی برای ساخت مدارس مربوط به دانش آموزان استثنایی استان بیان کرد: همچنین مدرسه ویژه‌ای برای دانش‌‍آموزان اوتیسم در منطقه کیانشهر اهواز برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر به این قشر راه‌اندازی شده است.

 

در ادامه این آیین رییس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: امروز یک چمن مصنوعی برای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدرسه رودکی اهواز با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال افتتاح شد.

علی ممبینی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه معرفی توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی در اهواز افزود: خوشبختانه با همکاری که انجام شده، تحول خوبی در توسعه فضای ورزشی و آموزشی این دانش‌آموزان رخ داده است.

وی ادامه داد: در هفته بزرگداشت معلولان امسال، افتتاح یک مدرسه خیرساز در شهرستان باوی و افتتاح سه کلاس درس در شهرستان گتوند ،افتتاح ۲ چمن مصنوعی در ۲ شهرستان شادگان و گتوند و افتتاح یک مدرسه استثنایی روستایی در بخش خنافره شادگان برای نخستین بار انجام می‌شود.