به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، مسعود حمیدی‌نژاد روز دوشنبه در آیین آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی در هنرستان ساجده اهواز بیان کرد: برای محافظت دانش‌آموزان در برابر خطرات و آسیب‌های اجتماعی باید آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود که در این راستا نیروی انتظامی مشارکت خوبی را با این دستگاه در مدارس دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح “نماد” که با همکاری دستگاه قضای استان در حال انجام است گفت: این طرح با تقویت پیوند بین اولیا، دانش‌آموزان و مسئولان مدارس، دانش‌آموزان درگیر با آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و برای کنترل و درمان اقدامات لازم انجام می‌شود.

حمیدی‌نژاد افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه و کلاس‌های بیشتری برای آموزش خود مراقبتی به دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و یا اعتیاد برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به فعالیت خانه “یاریگران” برای دانش آموزان استان در اهواز ادامه داد: این مرکز واقع در خیابان ۲۰ منطقه کیانپارس اهواز برای آموزش و یا درمان دانش‌آموزان درگیر با آسیب اجتماعی و نیازمند به دوره‌های درمانی، سال گذشته راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در این خانه دانش‌آموزان نیازمند به مشاوره و آموزش در مقابله با آسیب‌های اجتماعی یا افراد شناسایی شده در طرح نماد تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

حمیدی نژاد اظهار کرد: پارسال ۳۰ درصد مدارس استان با جمعیت دانش‌آموزی ۳۰۰ هزار نفری زیر پوشش برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی خودمراقبتی در برابر خطرات و آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه به نام هفته مقابله با مواد مخدر و آسیب اجتماعی نامگذاری شده است.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.