به گزارش خوزپرس از اهواز، سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا روز سه‌شنبه در کارگاه عملیات روانی فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای کربلا با اشاره به جنگ نرم دشمن اظهار کرد: امروز دشمن با به کارگیری رسانه‌های مدرن درصدد است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده یا کم‌ارزش جلوه دهد و با تکنیک‌های مختلف، سیاه‌نمایی و اختلاف افکنی را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه از طریق جهاد تبیین می‌توان مردم را امیدوار و دشمن را ناامید کرد افزود: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در این جهاد با روایت اول و صحیح، کنشگر فعال و انقلابی باشیم.

سردار خادم سیدالشهدا ادامه داد: جلوه‌های توکل به خداوند متعال باعث برتری جبهه مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا با تاکید بر اعتقاد به ولایت فقیه اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر “نابودی نه چندان دور رژیم کودک‌کش صهیونیستی” بدون شک محقق خواهد شد.

وی توضیح داد: همانگونه که با ورزش، جسم تربیت می‌شود با مطالعه کتاب و تزریق خوراک فکری به کارکنان و همچنین خانواده‌ها، جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه خواهد شد.

 

در ادامه معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه به آخرین تاکتیک‌های جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن پرداخت و گفت: امروزه باید نسبت به توطئه‌های دشمن شناخت و آگاهی پیدا کنیم و همچنین آمادگی لازم جهت مقابله با اهداف شوم دشمنان را داشته باشیم.

سرهنگ پاسدار محمد ساجدی‌فر اضافه کرد: هدف از توطئه روانی دشمن در کشورها، مجروح‌سازی ذهنی توده مردم به ویژه جوانان است با این تفاوت که مجروحین جنگ شناختی برخلاف مجروحین جنگ نظامی قابل شناسایی و تشخیص نیستند.

وی مساله اصلی در مقابله با جنگ شناختی دشمن را انتقال روایت اول دانست و ادامه داد: در این صورت شاهد انحراف و تشویش اذهان نخواهیم بود و تمام توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود.

سرهنگ پاسدار ساجدی‌فر امیدواری به آینده و مثبت گرا بودن را مسئله کلیدی در خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن ذکر کرد و افزود: اگر دستاوردهای نظام مقدس اسلامی به خوبی انتقال داده شود، امید در خون مردم جاری و ساری می‌شود.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه گفت: دشمن با بهره‌گیری گسترده از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سراسر دنیا و با شیوه‌های مختلفی از جمله ایجاد ترس در جنگ امنیتی و نظامی، اعتمادزدایی، برچسب زدن و تحریف به دنبال القای تفکر شیطانی خود است.

وی بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند با استفاده از ابزارهای گوناگون رسانه و تشویش اذهان عمومی، میان مردم و مسئولان فاصله ایجاد کند.

در پایان این آیین باشکوه، از مدیران فرهنگی و عملیات روانی منتخب قرارگاه کربلا و رده‌های تابعه تجلیل به عمل آمد.