به گزارش خبرگزاری خوزپرس از شوشتر ، کارکنان شرکت لوح سبز جنوب با زنده گیری یک بهله جغد زخمی آن را به اداره محیط زیست شهرستان تحویل دادند.

 

این جغد زخمی یکشنبه شب۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲، پس از شکستگی و قطع شدن بال راستش، خود را به سایت تولید رساند و به نیروهای شرکت پناه آورد.

 

پس از تلاش کارکنان سایت تولید و اداره ایمنی ، جغد زخمی زنده گیری ، به صورت موقت مداوا و سپس به اداره محیط زیست شهرستان شوشتر تحویل داده شد

 

مهندس زمانپور رئیس محیط زیست شهرستان شوشتر از کارکنان طبیعت دوست شرکت لوح سبز جنوب تشکر کرد و گفت با توجه به آغاز فصل بارش و افزایش خطرات برای پرندگان و حیوانات ، مردم عزیز شهرستان در صورت مشاهده پرندگان و حیوانات کمیاب زخمی، آنها را به این اداره تحویل داده تا اقدامات لازم جهت مداوا و رهاسازی آنها در طبیعت صورت گیرد.

 

زمانپور افزود : با توجه به نقش مهم جغدها در کنترل جوندگان ، از عموم مردم تقاضا داریم تا در حفاظت از این گونه با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.

 

آرامش، صبر، تمرکز، قدرت و صلابت از جمله صفات درونی جغدهاست که به آنها برای تهیه غذا در شب کمک فراوانی می نماید.

 

 

این جانواران آنچه از غذای مورد استفاده دفع می نمایند بسیار ناچیز بوده و با یک سیستم بهره وری تکوینی از مواد غذایی نهایت استفاده را می برند. این حیوانات از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، ماهیان و حشرات و خرچنگها تغذیه می نمایند.

 

در مجموع در سطح کشور هفت گونه جغد وجود دارد که شاه بوف، جغد ماهی خوار، جغد گوش دراز، مرغ حق، جغد جنگلی و تالابی و جغد کوچک از آن جمله اند.

 

جغد انبار بیشترین گستردگی را میان جغدها دارا می‌باشد و میزان گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است. این خانواده یکی از دو خانواده اصلی جغدها را تشکیل می‌دهد. جغد انبار که به جغد سفید نیز معروف است جزء پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود . این حیوان سری به شکل قلب بزرگ، پاهایی بلند و دمی کوتاه و چهارگوش دارد و اغلب در ساختمان های متروکه، انبارها و سوله های قدیمی زیست می کند. این پرنده در مناطق باز با درختان پراکنده (درمناطق نیمه بیابانی) و حاشیه ی جنگل ها به سر برده و اغلب نزدیک سکونت گاه های انسانی دیده می شود. جغد انبار از راسته جغدسانان پرندگانی شکاری و شب پروازند و از پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان، حشرات تغذیه می کنند.