نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزارآلات صنعت اهواز و یکی از مهم‌ترین رویدادهای ابزار سال 1402 روز قبل به پایان رسید. رونیکس به‌عنوان متنوع‌ترین برند بازار ابزار ایران در سالن خلیج فارسِ نمایشگاه بین‌المللی اهواز حضور فعالی داشت و از همان ساعات افتتاحیه نمایشگاه، میزبان خیل گسترده بازدیدکنندگان بود.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، گفتگویی داشتیم با مهندس حمیدرضا رامخو، عضو هیئت مدیره و مدیر زنجیره تامین رونیکس.

حمیدرضا رامخو ضمن تشکر از استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان از نمایشگاه و سالن رونیکس، در مورد برگزاری نمایشگاه ابزارآلات اهواز گفت:

«طی روزهای برگزاری، با توجه به اینکه این نمایشگاه، رویدادی صنعتی و تخصصی در حوزه ابزرآلات است، حضور پرشمار مردم برای ما جالب توجه بود. همین موضوع، اقبال عمومی جامعه و جذابیت دنیای ابزار را برای مخاطبان نشان می‌دهد. ما هم از فرصت حضور در این نمایشگاه استفاده کردیم تا بتوانیم با مشتریان، فعالان صنایع مختلف، عموم مردم و حتی رقبای خود درصنعت ابزار بی‌واسطه ارتباط برقرارکنیم.»

رونیکس، به‌عنوان برند پیشتاز صنعت ابزار در نمایشگاه ابزارآلات اهواز شرکت کرده است. مهندس رامخو در مورد دلیل این حضور اظهار داشت:

«خوزستان، یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که صنایع کوچک و بزرگ متعددی در آن مشغول فعالیت هستند. از صنایع مولد نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و کشاورزی گرفته تا هزاران کارگاه و واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان مستقر هستند.

ما در نمایشگاه تخصصی ابزارآلات صنعت اهواز شرکت کردیم تا با ارائه کیفیت و تنوع محصولات خود، نشان دهیم که سبد محصولات رونیکس می‌تواند بخش مهمی از نیازهای صنعتگراناستان خوزستان را تامین کند. توسعه در هر صنعتی، مستلزم استفاده از ابزار باکیفیت است. مخاطبان و مشتریان ما شامل طیف گسترده‌ای می‌شوند؛ از صنایع بزرگ و کوچک گرفته تا حتی عموم مردم. از دیدگاه ما مشتری پادشاه است و در راستای جلب رضایت مشتریان در این طیف گسترده، متعهد به تولید ابزار باکیفیت هستیم؛ ابزاری که بتواند نیازهای صنعتگران کشورمان و به‌ویژه صنایع مختلف استان خوزستان را به بهترین شکل ممکن مرتفع کند. برای دستیابی به این هدف، همیشه از راهنمایی‌ها و تجارب بزرگان بازار ابزار نیز استفاده می‌کنیم و همیشه قدردان آن‌ها هستیم.»

حمیدرضا رامخو اضافه کرد که به‌عنوان مدیر زنجیره تامین رونیکس، تضمین کیفیت محصولات این برند برعهده او و همکارانش در این واحد است و برای تحقق جمله “کیفیت اتفاقی نیست!”، مسیری طولانی طی شده است. او ادامه داد:

«لازم است ابتدا به این موضوع توجه کنیم که کیفیت رونیکس، فقط محدود به تولید محصولات نمی‌شود. در رونیکس، کیفیت مهم‌ترین اصلی است که از شخص رضا رامخو مدیرعامل سازمانشروع شده و در تمام بخش‌های سازمان، نیروی انسانی، قطعاتو خدمات پس از فروش برای دستیابی و حفظ آن تلاش می‌شود. در واقع رویکرد رونیکس به تمام کلیات و جزئیات، کیفی است؛ امااین کیفیتی که اتفاقی نیست، حاصل تلاش‌ها و تدابیر هوشمندانه‌ای ‌است که ما را به این نقطه رسانده است.

ما در رونیکس تلاش می‌کنیم با همکاری تمام واحدها و نیروی انسانی، استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، تحقیق و توسعه درحوزه‌های مرتبط با تولید محصولاتی در کلاس جهانی، حضوریمقتدرانه و شایسته در بازارهای هدف داشته باشیم. در بخش زنجیره تامین که نیرو محرکه طراحی و تولید محصولات رونیکس محسوب می‌شود، برای تمام مراحل فرآیندهای مشخصی تعریف شده است. فرآیندهای طراحی و ساخت محصول با بررسی‌هایکیفی دقیق و منطبق با برترین استانداردهای جهانی انجاممی‌شود.»

«اگر بخواهم چکیده‌وار به این مراحل اشاره کنم، ایده اولیه و سناریو برای خلق محصول، ساخت پروتوتایپ، پایش‌های دائمی فرآیند ساخت محصول، مهندسی معکوس و اقدامات پیشگیرانه، توجه به ERP زنده و پویا و نهایتا مانیتورینگ و بهبود مستمر محصول پس از تولید انبوه، از مهم‌ترین اقداماتی هستند که در واحد زنجیره تامین رونیکس، زنجیروار به هم متصل می‌شوند تا حاصل کار، تولید بیش از 2500 ابزار با کیفیت و کارایی فوق‌العاده بالا باشد.

شغل من و همکارانم در واحدهای مختلف زنجیره تامین مانند تحقیق و توسعه، خلق محصول، بازرگانی، سفارشات و … تولید ابزار باکیفیت است؛ پس طبیعی است که تمام تلاش خود را صرف انجام این کار کنیم. در بسته‌بندی تمام محصولات رونیکسمی‌توانید عنوان «تحت استاندارد کیفی شرکت رونیکس» رامشاهده کنید. این عبارت به این معنا است که هر محصولی که بهبازار ابزار ایران یا بازار بین‌الملل عرضه می‌شود، استاندارد برندرونیکس را دارد. این‌ها همه و همه نشان‌دهنده کیفیت متمایز محصولات ما است.»

مدیر زنجیره تامین رونیکس در مورد سبد متنوع محصولات این برند نیز توضیح داد:

«تنوع بی‌نظیر ابزارآلات و قطعات رونیکس در راستای تامین نیازهای مختلف طیف گسترده مشتریان، یکی از مهم‌ترین ارکان و ارزش‌های ما است که در طی سال‌های فعالیت در صنعت ابزار، به آن توجه ویژه‌ای داریم. این تنوع به مشتریان امکان می‌دهد تا ابزار مورد نیاز خود را به راحتی انتخاب کنند.

تیم خلق محصول رونیکس، بیش از ۲۵۰۰ نوع ابزارآلاتمختلف را طراحی و تولید کرده و در حال افزایش تعداد و کیفیتاین محصولات با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت ابزار در دنیا و نیاز روز مشتریان است. ابزارآلات ساخت رونیکس به چهار دستهاصلی ابزار برقی، بادی، شارژی و بنزینی تقسیم‌بندی می‌شوند.هرکدام از این دسته‌بندی‌ها به انواع ابزارآلات با مدل‌ها و کاربردهای مختلف تقسیم می‌شوند. به‌عنوان مثال، مدل‌های تاپ لاین بتن‌کن و چکش تخریب رونیکس، هم‌رده با سوپربرندهای جهانی از جمله بوش و ماکیتا ساخته می‌شوند تا نیازهای کاربران فوق صنعتی استان خوزستان و دیگر نقاط کشور را تامین کنند.همچنین، بانک جامع قطعات رونیکس، شامل بیش از ۳۴ هزارنوع قطعه از کوچک‌ترین قطعات مانند پیچ و مهره تا قطعاتبزرگ‌تر مانند کلکتور، دنده، بالشتک و است تا رونیکس بهبزرگ‌ترین بانک قطعات ابزار کشور تبدیل شود و نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف کند.»

حمیدرضا رامخو به استخدام و بهکارگیری نیروهای متخصص در رونیکس نیز اشاره کرد:

«وجود تخصص در کنار تجربه، در رونیکس و هر شرکت دیگریاثربخش و موثر است. برای دستیابی به اهداف بزرگ، لازم استتمام سازوکارهای لازم فراهم شوند و از توانمندیهای نیروهای متخصص به بهترین شکل استفاده شود. بنابراین، ما در رونیکس همیشه در کنار استفاده از امکانات کیفی و بهروز، از نیروهای متخصص و متعهد در بخشها و واحدهای مختلف استفاده میکنیم؛ چرا که معتقدیم بدون وجود پرسنل شایسته، زمینه برایرشد و بهبود مستمر در مسیر دستیابی به اهداف کلان سازمان فراهم نیست. رونیکس هیچ سرمایه‌ای ارزشمندتر از نیروی انسانی خود ندارد.»

مهندس رامخو، در پایان گفتگو با اشاره به طیف متنوع برندها و انواع ابزار موجود در بازار، وجه تمایز رونیکس با سایر رقبا را چنین برشمرد:

«به نظر من وجه تمایز ما، تعهد ما به کیفیت متمایز و تنوع بی‌نظیرمحصولاتمان است. ما در زنجیره تامین رونیکس، در تمام مراحل ساخت محصول، از سناریوی ساخت تا انتخاب مواد اولیه و تولید و توزیع محصول، به کیفیت اهمیت می‌دهیم. علاوه‌براین، ارتباط نزدیک و بی‌واسطه با مشتریان و شناخت نیازهای آن‌ها از مهمترین اصول ما است. ما به تلاش‌های مستمر خود برای توسعه و بهبود محصولات و ارتقای تجربه مشتریانمان پایبندیم. این تعهد به کیفیت و اشتیاق وافر به نوآوری به ما کمک می‌کند تا همیشهچند گام جلوتر از سایرین حرکت کنیم.»