به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی و ارتباطات شرکت کشت و صنعت کارون، این شرکت با توجه به فعالیت‌های تولیدی و به ویژه پروژه‌هایی که منجر به بهره‌وری در استفاده از آب شده‌اند، موفق به کسب این عنوان شده است. در این ارزیابی از تمام شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی، شرکت‌هایی که بیشترین کاهش میزان مصرف آب در تولید محصول خود داشته و نوآوریی‌هایی در زمینه تولید محصول سالم و حلال انجام داده‌اند بررسی شده و از بین هزاران شرکت تحت نظارت روسای غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، هفت شرکت به عنوان نمونه انتخاب شدند.

از بین این شرکت ها، چهار شرکت در همایش غذا و دارو، بعنوان سخنران برگزیده شده که جناب آقای مهندس میرزاپور یکی از آنان می باشد.

آقای مهندس میرزاپور در سخنرانی خود، با اشاره به فعالیت‌های شرکت از جمله پروژه‌های استحصال مجدد آب صنعتی در کارخانه mist cooling system و سیستم آبیاری زیر سطحی هوشمند، به اقدامات، هزینه ها و سودآوری مربوطه اشاره نمودند.

در بحث استفاده مجدد از آب کارخانه، سیستم مه پاش، و سایر اقدامات شرکت طی ۱۰ سال اخیر، در مجموع باعث کاهش حدود ۹۰ درصدی مصرف آب در کارخانه شده اند. لازم به ذکر است دانش فنی سیستم مه پاش، از هندوستان خریداری شده و توسط توان و امکانات داخلی، عملیاتی شده است.

همچنین در بخش کشاورزی، استفاده از سیستم آبیاری زیرسطحی، علیرغم اینکه مدت زمان کمی از آغاز بکار آن می گذرد، به نظر می رسد باعث کاهش مصرف آب به حدود یک سوم شیوه مرسوم خواهد شد. این پروژه که با همکاری نهاد پیشران اجرا شدا است، علاوه بر کاهش مصرف آب، اثرات مثبتی در تولید محصول با حداقل کاربرد سموم و کودهای شیمیایی داشته و یک پروژه دوستدار محیط زیست می باشد.
آقای مهندس میرزاپور با اشاره به کمبود آب در کشور و ضرورت سودمندی و بهره وری بیشتر بخصوص در آب کشاورزی برای محصول نیشکر، اقدام به این پروژه را اقدامی انقلابی برشمردند.

در بخش پایانی سخنرانی آقای مهندس میرزاپور، ایشان به تولید قند شکسته قهوه ای و شکر قهوه ای در شرکت اشاره کرده، این محصولات را با توجه به عدم مصرف مواد شیمیایی در کارخانه، بسیار مفید و دوستدار سلامت معرفی نموده و خواستار فرهنگ سازی برای استفاده از اینگونه محصولات سلامت محور شدند.

نهایتا در پایان همایش که با حضور کلیه روسای غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار میشد، شرکت کشت و صنعت کارون بعنوان رتبه برتر انتخاب و لوح تقدیر و تندیس یادبود همایش به مدیر عامل محترم شرکت اهدا گردید.

روابط عمومی و ارتباطات، این انتخاب افتخار آمیز را به کلیه همکاران گرامی و تلاشگر که زمینه ساز رشد و تولید و شکوفایی می باشند تبریک عرض می نماید.