به گزارش خوزپرس از شوشتر، ریاست اتاق اصناف شهرستان شوشتر اعلام کرد: شعبه تخصصی  شورای حل اختلاف اتاق اصناف با هدف حل و فصل مشکلات قانونی اصناف این شهرستان آغاز به کار کرد.
مجید تمجیدی فر با اشاره به ظرفیت شورای حل اختلاف برای رسیدگی به مشکلات  واحدهای صنفی افزود:  ایجاد شعبه تخصصی ویژه شورای حل اختلاف اتاق اصناف زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد که مشکلات و موضوعات این قشر با نگاه تخصصی و با رویکرد اصلاح ذات‌البین و در چارچوب قانون بررسی و حل و فصل شود.
وی در ادامه با اشاره به اهداف و دستورالعمل‌های شعبه حل اختلاف تخصصی اتاق اصناف شهرستان شوشتر افزود: ایجاد و ترویج فرهنگ صلح و سازش با رویکرد مصالحه بین طرفین دعاوی با استفاده از روش ریش سفیدی و کدخدامنشی و ختم به خیر شدن پرونده‌ها و کاهش حجم پرونده‌ها در مراجع قضایی از جمله اهداف تشکیل و افتتاح این شعبه در اتاق اصناف شهرستان شوشتر است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان شوشتر بیان داشت: فلسفه شورای حل اختلاف، کار قضایی نیست بلکه این شوراها در جریان توسعه فرهنگ ملی مذهبی همراه با ایده‌های عملی و حکمیت داوری فعالیت دارند.
تمجیدی فر گفت: همچنین شورای حل اختلاف تخصصی اتاق اصناف، در رفع اختلاف و مشکلات بین صنوف و مشتری و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کنند و رسالت و صیانت از آن را بر عهده دارد.
وی افزود: شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف شهرستان شوشتر به منظور حمایت از حقوق شهروندان راه‌اندازی شده و با روش ریش سفیدی و کدخدامنشی به حل و فصل پرونده‌هایی می‌پردازد که نیاز به ارسال به محاکم قضایی ندارد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان شوشتر  در پایان، استفاده از ظرفیت و تجارب پیشکسوتان صنوف مختلف در راستای رفع مشکلات صنوف مربوطه از دیگر اهداف تشکیل و افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف شهرستان شوشتر  عنوان کرد.