به گزارش خوزپرس از اهواز، برند رونیکس در مسیر پیشرفت خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است. اما به گفته محمدرضا رامخو مدیرعامل برند رونیکس، یکی از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت، مساله ادای احترام بوده است؛ اینکه چطور می‌توان با هم‌صنفی‌ها، مغازه‌داران، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، صنعتگران و تجار ابزار در سراسر کشور ارتباط برقرار کرد و از همه مهم‌تر، اینکه چطور می‌توان به بزرگان صنف ابزار که رضا رامخو از آن‌ها به‌عنوان اساتید واقعی دانشگاه ابزار یاد می‌کند، ادای احترام کرد. به گفته او، این مساله یک نیاز نهفته در او برای برقراری ارتباط و ادای احترام به صنف ابزار بوده است. با همین رویکرد، شرکت رونیکس در نیمه اول سال 1402 در نمایشگاه بین‌المللی ابزار تبریز و نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران حضور پیدا کرد و در نیمه دوم سال 1402 هم در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعدد دیگری شرکت خواهد کرد. در این نوشتار، قصد داریم گزارشی از حضور رونیکس در اولین نمایشگاه تخصصی ابزار تبریز و مسیری که از ابتدا تا پایان راه طی کرد، ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

هدف رونیکس از حضور در نمایشگاه بین‌المللی ابزار تبریز

ادای احترام به صنف بزرگ ابزار و صنعتگران، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت رونیکس از ابتدای تاسیس بوده است. یکی از مهم‌ترین وسایل برای این منظور، برگزاری نمایشگاه‌ است؛ اینکه بدون واسطه با هم‌صنفی‌ها، مغازه‌‌داران، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، صنعتگران و مصرف‌کنندگان ابزار دیدار و بتوان به این عزیزان ادای احترام کرد. با این وجود از حضور رونیکس در عرصه نمایشگاه‌ها چیزی حدود 10 سال گذشته بود.

از طرف دیگر، تا پیش از این، نمایشگاه‌های برگزارشده کشور، نمایشگاه‌های تخصصی صنعتی یا ساختمانی بودند که صنف ابزار در آن‌ها همیشه در حاشیه بود. نمایشگاه بین‌المللی ابزار تبریز اولین نمایشگاهی بود که به همت صنف بزرگ ابزار کشور برگزار می‌شد.

یکی دیگر از نکاتی که نمایشگاه ابزار را جذاب می‌کرد، مکان برگزاری آن یعنی شهر تبریز بود. تبریز دومین شهر صنعتی و از قطب‌های اقتصادی ایران است که کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی زیادی در آن مشغول به کار هستند. همه این موارد، دست به دست هم دادند تا رونیکس پس از 10 سال در اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزار و یراق‌آلات ساختمانی تبریز حضور داشته باشد.

چالش‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی ابزار تبریز

برگزاری چنین نمایشگاهی به متخصصان زیادی نیاز داشت و تمام خانواده رونیکس از واحد ارتباطات و برند و طرح و برنامه گرفته تا واحدهای فروش، قطعات، خدمات پس از فروش و دیگر واحدها برای اجرای این رویداد دست به دست هم داده بودند. اما برگزاری این نمایشگاه با چالش‌های بسیار زیادی همراه بود. نمایشگاه بین‌المللی ابزار تبریز قرار بود از 7 تا 10 اردیبهشت 1402 در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شود. با وجود فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان فرصت بسیار کمی برای آماده‌سازی و ساخت غرفه‌ و تبلیغات آنلاین و محیطی برای حضور رونیکس در نمایشگاه بود. اما نکته‌ای که تیم رونیکس را برای برگزاری درست این نمایشگاه هم‌دل و همراه می‌کرد، بحث شخصیت صنف ابزار بود. صنف ابزار مدت‌هاست که مظلوم واقع شده و خیلی از مسئولین و مخاطبان، آشنایی زیادی با این صنف ندارند.

از طرفی دیگر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند باعث رونق کسب‌‌وکار صنعت ابزار کشور شود. این نمایشگاه‌ها مخاطبان زیادی را درگیر خود می‌کند؛ از مغازه‌داران و تولیدکنندگان ابزار گرفته تا وسایل نقلیه و هتل‌ها و از همه مهم‌تر خود شهر و مردم آن شهر، همه و همه درگیر برگزاری یک نمایشگاه می‌شوند. برگزاری این نمایشگاه‌ها رونق کسب‌وکار را برای تعداد زیادی از مخاطبان به دنبال دارد.

غرفه‌ای منحصربه‌فرد برای لمس کیفیت و تنوع بی‌نظیر رونیکس

شرکت رونیکس بارها در تبلیغات، کاتالوگ‌ها، بروشورها، ویدیوها و سایت این شرکت به تنوع بی‌نظیر و کیفیت بالای ابزار خود پرداخته است. اما خیلی از مصرف‌کنندگان تا زمانی که به چشم نبینند و از نزدیک این محصولات را لمس نکنند، به این تنوع و کیفیت اطمینان پیدا نمی‌کنند. یکی از ارکان اصلی رونیکس، ارائه ابزارآلات متنوع و باکیفیت برای انجام کاربری‌های مختلف است.
شرکت رونیکس تولیدکننده بیش از ۲۵۰۰ ابزار برقی، شارژی، بنزینی و بادی با بالاترین کیفیت برای انواع کاربری‌ها است. علاوه بر این، رونیکس دارای بزرگترین بانک قطعات کشور با بیش از ۳۴۰۰۰ نوع قطعه از انواع آرمیچر و بالشتک‌های ابزارآلات مختلف گرفته تا انواع پیچ و مهره‌های کوچک و بزرگ است.

برای نشان دادن چنین کیفیت و تنوعی به غرفه بزرگی نیاز بود. به همین دلیل بزرگترین غرفه نمایشگاه ابزار تبریز به رونیکس تعلق گرفت. بیش از ۱۰۰ نفر نیروی انسانی برای طراحی و ساخت غرفه رونیکس در نمایشگاه بین‌المللی

۰۲:۰۵ بعدازظهرابزار تبریز نقش داشتند. بعضی از پرسنل رونیکس از حدود یک ماه قبل از شروع نمایشگاه برای ساخت غرفه و مقدمات برگزاری نمایشگاه در تبریز حضور داشتند. با تمام چالش‌ها و سختی‌های ممکن، غرفه رونیکس در نمایشگاه ابزار تبریز آماده شد.
استقبال ‌کم‌نظیر مخاطبان از غرفه رونیکس
با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی که انجام شده بود، انتظار بازخورد زیادی از جانب مخاطبان وجود نداشت. چراکه نمایشگاه بین‌المللی تبریز در خارج از شهر تبریز قرار داشت و این نمایشگاه اولین نمایشگاهی بود که با محوریت صنف ابزار برگزار می‌شد.
اما حضور ‌کم‌نظیر و پرشور مردم در افتتاحیه نمایشگاه خستگی تمام این روزها را از تن تیم رونیکس بیرون برد. مغازه‌داران، خرده‌فروشان، عمده‌فروشان، تجار و حتی مصرف‌کنندگان نهایی برای بازدید از این نمایشگاه آمده بودند. از ارومیه و اهواز تا کردستان و مشهد؛ علاقه‌مندان از سراسر کشور، پیر و جوان برای بازدید از غرفه رونیکس به تبریز آمده بودند. بسیاری از علاقه‌مندان حتی به صورت خانوادگی در نمایشگاه حاضر بودند.
میزان بازدیدها از غرفه رونیکس در حدی بالا بود که با وجود اتمام ساعت نمایشگاه، مدت زمان زیادی برای خروج بازدیدکنندگان از نمایشگاه صرف می‌شد. این‌ها‌ همه نشان‌ از علاقه زیاد مردم کشور به ابزار و پتانسیل بالای این صنف با اصالت در کشور دارد.

رونیکس، میزبان بزرگان بازار ابزار کشور

در روزهای برگزاری نمایشگاه، مهمانان زیادی از غرفه‌ رونیکس بازدید کردند و با محمدرضا رامخو مدیرعامل رونیکس و دیگر مدیران این شرکت گفت‌و‌گو داشتند. از مقامات عالی‌رتبه کشوری و استانی تا مدیران عامل برندهای شرکت‌کننده در نمایشگاه، بزرگان بازار ابزار کشور، نمایندگان اصناف، اتحادیه‌ها و صنایع مختلف و علاقه‌مندان به ابزار.

اما یکی از اتفاقات مهم نمایشگاه ابزار تبریز، حضور بزرگان ابزار کشور بود؛ افرادی که رضا رامخو از آن‌ها به‌عنوان اساتید واقعی دانشگاه بازار ابزار و شناسنامه ابزار کشور یاد می‌کند. محمدرضا رامخو آن‌ها را زمینه‌ساز پیشرفت رونیکس و برندهای دیگر و رشد رضا رامخو و امثال او می‌داند.

سخن آخر

نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزار و یراق‌آلات ساختمانی با هدف ایجاد فضای تعاملی و ارتباط بهتر بین تولیدکنندگان ابزار و یراق کشور با مدیران و متخصصین واحدهای صنعتی و صنف ابزارفروشان کشور برگزار شد و به هدف خود رسید. در این نمایشگاه، تولیدکنندگان ابزار در مقابل هم نبودند، بلکه در کنار هم بودند. آن‌ها رقیب نبودند، بلکه رفیق بودند.

برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث شنیده‌شدن صدای صنف ابزار می‌شود. صنف ابزار از مهم‌ترین اصناف کشور و جهان است. ساخت هر محصولی در جهان، به ابزار نیاز دارد و بدون ابزار، هیچ تولیدی وجود نخواهد داشت. اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ابزار و یراق‌آلات ساختمانی فرصتی بود برای ارتباط و ادای احترام بی‌واسطه شرکت رونیکس به مخاطبان خود. این رویداد با تمام چالش‌هایی که داشت، بسیار باشکوه برگزار و به پایان رسید. این امر میسر نمی‌شد مگر با همدلی و همراهی مردم عزیز شهر تبریز و آذربایجان.

به امید حضور کلیه برندهای تولیدکننده ابزار در نمایشگاه‌های دیگر برای اتحاد بیشتر فعالان ابزار و شناساندن این صنف اصیل به تمام مردم کشور.