به گزارش خوزپرس از اهواز، مسعود حمیدی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آماده سازی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر بیان کرد: ۱۰۲ هزار دانش آموز برای پایه اول ابتدایی در استان ثبت نام کردند و پیش بینی شده که ۱۱۳ هزار دانش آموز در این دوره تحصیلی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در استان با ثبت نام این تعداد دانش آموز تشکیل شده است، افزود: پیش بینی شده با افزایش ثبت نام دانش آموزان ۳۹ هزار کلاس درس در استان تشکیل شود.

حمیدی نژاد اظهارکرد: ۴۴ هزار نفر در مدارس غیردولتی استان درس می‌خوانند که حدود ۱۳ درصد جمعیت دانش آموزی استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در هفته دولت امسال ۳۳ مدرسه در قالب ۱۱۵ کلاس با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال و مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع افتتاح و به مدارس استان اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام امکانات درون دستگاهی و برون دستگاهی استان برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی جدید بسیج شده‌اند، افزود: از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انتظار داریم که در زیباسازی محیط و اطراف مدرسه با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند و پلیس نیز درتامین امنیت دانش آموزان به طور جدی ورود کند.

حمیدی نژاد اظهار کرد: کارگروه‌های مختلفی در قالب پروژه مهر برای آماده سازی مدارس شامل کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، کارگروه سازماندهی، بهسازی منابع، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، کارگروه‌های تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و آموزشی_تربیتی و تندرستی تشکیل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از اول مهرماه تمامی مدارس در استان باز هستند، افزود: امسال با همکاری نیروهای بسیج و جهادی در قالب طرح شهید عجمیان بهسازی و شاداب سازی تعدادی از مدارس استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، هشت هزار مدرسه دولتی و غیردولتی وجود دارد.